Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

7,8 mln euro potrzeba na analizę Katowickiego Węzła Kolejowego

Justyna Przybytek
arc.
Ponad 7 mln euro będzie kosztowała spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe analiza stanu i koniecznych inwestycji na terenie Katowickiego Węzła Kolejowego. Dokument będzie dla kolejarzy podręcznikiem, co zrobić, aby na torach w województwie śląskim było lepiej niż jest.

Przetarg na wykonanie studium jest już na półmetku i zakończy się w przeciągu miesiąca. W katowickim Centrum Realizacji Inwestycji PLK otwarto oferty potencjalnych wykonawców.

W sumie na jego opracowanie chrapkę ma 13 firm, w tym spółki polskie, brytyjskie i hiszpańskie. PLK ma na studium ponad 7,8 mln euro (50 proc. to pieniądze europejskie, drugie tyle - pieniądze budżetowe).

O ile studium będzie podręcznikiem, to cele, którym dokument ma służyć - zbiorem... życzeń.
- Chodzi o zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem kolejowym, polepszenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, zmniejszenie liczby skrzyżowań linii kolejowej z drogami, likwidacja tzw. wąskich gardeł - wymienia Jacek Karniewski, rzecznik katowickiego oddziału PLK.

Chodzi też m.in. o zwiększenie komfortu podróży, skrócenie czasu jazdy, czy nawet przebudowę peronów tak, aby cechowała je jednolita forma architektoniczna.

A wszystko to na terenie węzła kolejowego rozciągającego się między Zawierciem, Czechowicami-Dziedzicami, Kędzierzynem-Koźle i Jaworznem.

Na gotowe studium poczekamy 450 dni. A kiedy na realizację wniosków i wytycznych w nim zwartych? Tego w PLK nie wiedzą.

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!