Uniwersytet Śląski rozpoczyna kampanię promocyjną. Dowiedzieć się o ofercie uczelni będzie można z billboardów, filmu, folderów czy gadżetów.
- Kampania będzie widoczna przede wszystkim w internecie, gdyż jest on najmodniejszym i najpopularniejszym nośnikiem informacji. - mówi Jacek Szymik-Kozaczko, rzecznik prasowy uczelni.
Specjalista ds. PR uczelni dr hab. prof. UŚ Jacek Warchala przyznaje, że uniwersytet staje się elementem gry marketingowej i stąd kampania reklamowa uczelni.
Hasłem tegorocznej kampanii jest „Wiele wyborów jeden uniwersytet”. - Uniwersytet oprócz nauczania ma dawać możliwość rozwijania swoich pasji, ma być jeden dla wszystkich osób z różnymi oczekiwaniami – wyjaśnia prof. Jacek Warchala.
W swojej kampanii promocyjnej uczelnia zwraca też uwagę na fakt, iż uniwersytet towarzyszy wszystkim od przedszkola po emeryturę. Ma być znany dzieciom (Uniwersytet Śląski Dzieci), młodzieży (Uniwersytet Śląski Maturzystów), a także ludziom starszym.
Nowością jest także zatrudnienie przez uczelnię brokera innowacji. - Moim zadaniem jest komercjalizacja wiedzy, wspieranie rozwoju nauki. Jestem tłumaczem między uniwersytetem a przedsiębiorstwami. Uniwersytet oferuje różnorakość zajęć, co stwarza duże szanse dla wszystkich - informuje Mariusz Piasecki, broker innowacji.
Uniwersytet Śląski chce więc ze swoją ofertą dotrzeć do jak największej liczby osób, stąd aktualna kampania reklamowa uczelni.
Pisząc o uczelni wyższej nie sposób pominąć tematu niżu demograficznego. Te słowa ciągle się powtarzają, gdy chodzi o szkoły wyższe. Czy Uniwersytet Śląski boryka się ze spadającą liczbą studentów?
– W zglobalizowanym świecie nie ilość a jakość się liczy. Liczą się tylko innowacyjne rozwiązania, które wyprzedzają czas – twierdzi prof. zw. dr. hab. Wiesław Banyś, rektor Uniwersytetu Śląskiego. - Nie traktujmy niżu jako powodu do zamykania uczelni, tylko dbajmy o jakość kształcenia, z kryzysu bowiem wychodzi się tylko poprzez lepsze działania – dodaje rektor.
Stąd aktywność Uniwersytetu Śląskiego i otwieranie nowych kierunków. W tegorocznej ofercie uczelni znalazło się 59 kierunków, czyli o 6 więcej niż w poprzednim roku akademickim. Nowymi kierunkami są zarządzanie międzykulturowe, turystyka historyczna, przedsiębiorczość, międzynarodowe studia polskie oraz kultury mediów oraz pedagogika specjalna. Ponadto uruchomione zostały nowe specjalności realizowane w ramach kierunków studiów, np. na filologii angielskiej – specjalność tłumaczeniowa z językami Indii czy język angielski w przestrzeni wirtualnej.
Na Uniwersytecie Śląskim trwa jeszcze drugi nabór, w związku z tym liczba studentów jest jeszcze zmienna. Rekrutacja potrwa do początku października na studiach dziennych, a nawet jeszcze dłużej na kierunkach niestacjonarnych.
– Na obecną chwilę mamy przyjętych 7672 studentów stacjonarnych i 1916 studentów niestacjonarnych. – informuje dr hab. prof. UŚ Ryszard Koziołek, prorektor ds. studentów i kształcenia.
Rekrutacja trwa tak długo, gdyż kandydaci składają dokumenty na kilka uczelni i trwa jeszcze weryfikacja. Poza tym na te kierunki, na których brakuje studentów jest jeszcze możliwość zapisu. Przede wszystkim wolne miejsca są na kierunkach ścisłych.
– Fizyka, matematyka i nauki przyrodnicze nie cieszą się popularnością licealistów, stąd więcej wolnych miejsc na tych kierunkach. Uniwersytet jednak wychodzi z kryzysu obronną ręką, gdyż ciągle jest zainteresowanie naszymi kierunkami – kontynuuje prof. Ryszard Koziołek.
*PROGNOZA POGODY NA 19-30 WRZEŚNIA 2013
*GALERIA KATOWICKA OTWARTA: CZY WARTO DO NIEJ PÓJŚĆ? RECENZJA I ZDJĘCIA]
*Horror w Chorzowie: Dzwonię z grobu! Uwolnijcie mnie! [NAGRANIE + ZDJĘCIA]
*Najlepsze prezenty na DZIEŃ CHŁOPAKA 30 WRZEŚNIA 2013
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?