Koleje Śląskie odzyskały licencję. Pracują nad nowym...

    Koleje Śląskie odzyskały licencję. Pracują nad nowym rozkładem jazdy

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Koleje Śląskie
    1/2
    przejdź do galerii

    Koleje Śląskie ©arc.

    Pasażerowie i zarząd Kolei Śląskich mogą odetchnąć. Urząd Transportu Kolejowego uchylił wczoraj po południu swoją decyzję z 2 kwietnia, która zawieszała przewoźnikowi licencję. Przez ostatnie pół roku marszałkowska spółka korzystała z tzw. licencji tymczasowej. Wczoraj upływał ostatni dzień jej obowiązywania.

    Mieli pół roku na zrobienie porządku w spółce



    - Gdybyśmy nie uchylili decyzji z 2 kwietnia, to w czwartek pociągi Kolei Śląskich nie mogłyby wyjechać na tory - nie pozostawia złudzeń Katarzyna Rud, rzeczniczka Urzędu Transportu Kolejowego.

    Jak przypomina, przewoźnikowi wytknięto, że nie spełnia wymogów ustawowych dotyczących wiarygodności finansowej i zobowiązano do zdecydowanych działań naprawczych.
    W szczególności chodziło o wprowadzenie zmian strukturalnych i organizacyjnych, podwyższenie kapitału zakładowego i pozyskanie zewnętrznego finansowania. Wczorajszą decyzją UTK uznał, że Koleje Śląskie wywiązały się z tych zobowiązań.

    Zdaniem Macieja Zaremby, rzecznika Kolei Śląskich, przywrócenie licencji na świadczenie usług transportu kolejowego to symboliczna data w historii Kolei Śląskich.

    - Ostatecznie zakończono proces porządkowania po niesławnym grudniu 2012 roku. Nie jest to powód do wielkiego świętowania, bo ciągle przed nami jeszcze dużo pracy w ramach stabilizacji finansów spółki, ale możemy mówić o mierzalnym efekcie wprowadzenia planu ratunkowego - mówi Zaremba.

    Zwraca zarazem uwagę, że do owego sukcesu - jak to określa, doszło na 75 dni przed wdrożeniem nowego rozkładu jazdy.

    Szału raczej nie będzie. Ani lepiej, ani gorzej



    Co spółka 15 grudnia zaproponuje pasażerom? Na to pytanie jej przedstawiciele nie chcą na razie odpowiadać. Rzecznik oględnie stwierdza jedynie, że prace nad wariantowym rozkładem jazdy trwają już od maja.

    - Poszczególne warianty różnią się aspektami technicznymi, a sam nowy rozkład jazdy będzie pochodną naszych możliwości finansowo-organizacyjnych - informuje Zaremba.

    Jak dodaje, poszczególne etapy tych prac są na bieżąco przekazywane do Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Do niego bowiem należy ostateczna decyzja w sprawie tego, który z wariantów wybrać.

    Nieoficjalnie można usłyszeć, że szału raczej nie będzie. Oferta nie zostanie jeszcze bardziej obcięta, ale nie ma się też co spodziewać jej zdecydowanego zwiększenia. Taki kształt nowego rozkładu jazdy już kilka miesięcy temu sygnalizował w rozmowie z DZ Stanisław Dąbrowa, członek zarządu województwa śląskiego odpowiedzialny za transport publiczny. Zastrzegł wówczas, że nawet jeśli program naprawczy w KŚ będzie skutecznie realizowany, to od grudnia nieco pociągów może przybyć jedynie na trasie średnicowej (Gliwice - Katowice - Częstochowa).
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Konkurs

      DZ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Proszę szanowną redakcję o informację na temat kandydatów aplikujących na stanowisko Prezesa KŚ!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TO CO WYPISAŁ RZECZNIK NA STRONIE KŚ - 75 DNI DO NOWEGO ROZKŁADU - TO JAKAŚ PARANOJA!

      niuczek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Wystarczy dobrze przeczytać, by zrozumieć, że coś tu nie tak! Nie wierzę, by za rozkład jazdy KŚ 2012/2013 była de facto odpowiedzialna tylko jedna osoba? Kto upoważnił pana rzecznika do...rozwiń całość

      Wystarczy dobrze przeczytać, by zrozumieć, że coś tu nie tak! Nie wierzę, by za rozkład jazdy KŚ 2012/2013 była de facto odpowiedzialna tylko jedna osoba? Kto upoważnił pana rzecznika do stwierdzenia, że kolejowy paraliż z grudnia 2012 był NAJWIĘKSZYM w historii kolejnictwa na Śląsku? Panie rzeczniku - za mało pozytywów, za dużo negacji i krytyki swojej własnej firmy, która Pana zatrudnia, za dużo - jak zwykle obietnic! Skąd ta pewność o "lepszej jakościowo kadrze"? Myśli Pan o sobie>>>??? Zobaczymy, co Pan powie po wejściu w życie nowego rozkładu. A zamiast lipnych stwierdzeń prosimy o aktualne informacje na waszej stronie, o komunikaty o awariach i utrudnieniach. Dlaczego na głównej stronie nie podano info o unieważnieniu konkursu na stanowisko prezesa? Dlaczego na głównej stronie zabrakło info o nowym konkursie? Czyżby naprawdę nie było się czym pochwalić? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ten

      Pienta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Ten kto doprowadził na Sląsku do takiego nieudanego monopolu na kolejowe przewozy pasażerskie powinien zostać publicznie napiętnowany !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Śmiech na sali

      adrian91 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Tych "nowych" rozkładów jazdy było już tak dużo, że straciłem rachubę :) Niestety KŚ powoli stają się drugimi Przewozami Regionalnymi, wszędzie ten sam syf.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama