Młodzi, wykształceni, oczytani. To kibice na naszych...

    Młodzi, wykształceni, oczytani. To kibice na naszych stadionach [RANKING KLUBÓW NA FACEBOOKU]

    Tomasz Kuczyński

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Młodzi, wykształceni, oczytani. To kibice na naszych stadionach [RANKING KLUBÓW NA FACEBOOKU]
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Arkadiusz Gola

    Wydaje wam się, że na piłkarskie stadiony w Polsce przychodzą głównie łysi i umięśnieni kibole, szukający każdej okazji do zadymy? Ostatnio opublikowane wyniki badań przeczą temu stereotypowi, są wręcz zaskakujące!
    Ekstraklasa SA wspólnie z MillwardmBrown SMG KRC przeprowadziła kompleksowe badanie, którego celem było dokładne określenie i opisanie grupy osób zainteresowanych piłką nożną w Polsce. Pierwszy etap przeprowadzono na bardzo dużej, ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 3 tysięcy osób. Okazało się, że sportem interesuje się 64 procent Polaków, a około 37 procent mieszkańców Polski interesuje się piłką nożną.


    I teraz to, co może szokować, czyli wnioski autorów badania, dotyczące aktywnych sympatyków piłki: "Kibice, którzy oglądają mecze na stadionach, to najczęściej osoby młode i co ważne, lepiej wykształcone niż przeciętny Kowalski. Ponad 50 proc. ma mniej niż 34 lata, prawie 60 proc. z nich to osoby z wyższym i średnim wykształceniem. Kibice piłkarscy, zwłaszcza ci, którzy oglądają mecze na stadionach, to też osoby zdecydowanie bardziej aktywne sportowo niż statystyczny Polak. Ponad 54 proc. z nich w miarę regularnie uprawia sport; najchętniej jeżdżą na rowerze, biegają, pływają lub grają w piłkę nożną. To prawie trzykrotnie więcej niż w całej populacji. W Polsce regularne uprawianie sportu deklaruje 20 proc. Polaków".

    CZYTAJ TAKŻE:
    Śląskie kluby piłkarskie i ich obraźliwe nazwy. Znasz szczewa i śmieRdzieli?


    No dobra, już na pierwszy rzut oka widać, że młodzieńcy na trybunach naszych stadionów nie unikają siłowni, ale kolejne wyniki badań dają jeszcze więcej do myślenia.

    "Kibice piłkarscy,a zwłaszcza ci, którzy oglądają mecze na stadionie, to osoby, które częściej sięgają po gazety, słuchają radia, korzystają z internetu. Ci, którzy chodzą na stadiony, to też osoby dużo bardziej zaawansowane technologicznie. Korzystają z najnowszych mediów: częściej posiadają tablety, telefony komórkowe z internetem. 70 proc. ze stadionowych kibiców sięga po codzienne gazety, ponad 80 proc. regularnie korzysta z internetu, prawie 1/3 ściąga regularnie aplikacje na telefon, co dziewiąty posiada tablet w domu, a prawie 60 procent posiada konto na portalu społecznościowym".

    Powyższe dane można znaleźć w piątej edycji raportu "Ekstraklasa piłkarskiego biznesu" sporządzonego przez firmę EY. Przypomnijmy, w finansowym rankingu klubów pierwsze miejsce zajęła Legia Warszawa, przed Lechem Poznań, Lechią Gdańsk i Piastem Gliwice. Górnik Zabrze zajął siódme miejsce, Ruch Chorzów jest na dziesiątej pozycji, a Podbeskidzie Bielsko-Biała na szesnastej.

    Przy okazji zajęto się medialnością klubów, uwzględniając aktywność internetową. Idąc w tym kierunku i pamiętając o tym, jak bardzo zaawansowany technologicznie jest polski kibic piłki nożnej, sprawdziliśmy, jak stoją nasze kluby na portalu społecznościowym Facebook.

    W naszym regionie najpopularniejszy jest Górnik Zabrze - ma 40.233 tzw. polubień. Drugie miejsce w tej kategorii zajmuje Ruch Chorzów - 22.659. Podbeskidzie ma 10.073 "lajków", a Piast tylko 7.241. Dla porównania, GKS Katowice grający w pierwszej lidze polubiły na Facebooku już 13.303 osoby.

    Naszym klubom daleko jednak do Legii Warszawa z wynikiem 322.365 i Lecha Poznań - 295.962. Jednak te liczby nie robią już wrażenia, kiedy spojrzy się na internetową popularność Barcelony (45.576.955), Realu Madryt (42.880.307), Manchesteru United (35.505.110), Chelsea (18.979.995), AC Milan (17.530.492), Arsenalu (15.216.354) czy Liverpoolu (12.948.755). Na tym tle gorzej wypadają nawet Bayern, który lubi 8.538.820 osób, i Borussia Dortmund - 4.025.671.

    Niezależnie od tego, czy faktycznie na piłkarskich stadionach mamy głównie inteligentnych, oczytanych i młodych ludzi, na przykład Piast Gliwice postanowił jeszcze podnieść średnią wykształcenia kibiców na swoim obiekcie. Październikowe mecze gliwiczan, z Ruchem Chorzów w najbliższy poniedziałek i Lechią Gdańsk (26.10), studenci będą mogli zobaczyć za symboliczną złotówkę. Wystarczy tylko w kasie pokazać legitymację.



    *DŁUGOTERMINOWA PROGNOZA POGODY NA PAŹDZIERNIK 2013
    *KULTOWA DZIELNICA: Wybierz swoją dzielnicę i zagłosuj w plebiscycie
    *Najpiękniejsze Polki w Kalendarzu Charytatywnym 2014 [ODWAŻNE ZDJĘCIA]
    *Najlepsze przepisy na pyszne dania GOTUJ Z DZIENNIKIEM ZACHODNIM
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A według statystyk...

      programista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Wszystko fajnie, tylko 76% osób w Polsce ma wykształcenie co najmniej średnie uwzględniając dzieci. Tymczasem wśród kibiców pośród których nie ma raczej dzieci to tylko 60% :-D

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama