Drogowa Trasa Średnicowa. Kierowcy wybierają lewy pas

    Drogowa Trasa Średnicowa. Kierowcy wybierają lewy pas

    JUT

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    DTŚ
    1/2
    przejdź do galerii

    DTŚ ©arc.

    Drogowa Trasa Średnicowa nazywana jest "autostradą aglomeracji". Ale czy wszyscy kierowcy wiedzą, jak się po niej poruszać? Znacie to: jedziecie sobie spokojnie DTŚ, na liczniku 100 km na godzinę, wyprzedzacie samochody lewym pasem i nagle musicie hamować, bo środkowym pasem 80 km na godzinę jedzie ciężarówka, a lewym wyprzedza ją osobówka, która na liczniku ma maksimum 85 km na godzinę?
    To nie jeden przypadek, gdy kierowcy jadąc wolno zjeżdżają na środkowy lub lewy pas, bo... no właśnie, dlaczego?

    - Kierowcy tłumaczą się, że zjechali tylko na chwilę, albo nawierzchnia jest z tej strony lepsza - mówi Włodzimierz Mogiła z wydziału ruchu drogowego policji w Katowicach. - To częste zachowanie na drodze, dlatego staramy się z tym walczyć. Prowadzimy nawet działania pod kryptonimem "prawy pas".


    ZOBACZ TAKŻE:
    DTŚ zachęca do szybkiej jazdy. Dopuszczalna prędkość to 90 km/h, 100 km/h, 110 km/h?


    Ale wciaż wielu kierowców się do tego nie stosuje. Być może nie wiedzą, że przepisy drogowe w tym temacie są bardzo jasne: kodeks drogowy mówi, że kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny. Niedostosowanie się do tego przepisu, a więc nieuzasadniona jazda środkowym lub prawym pasem może nas kosztować 200 zł mandatu i dwa punkty karne.

    A policja ma na takich kierowców swoje określenie i nazywa ich "śpiącymi królewiczami", bo jak już zjadą na ten środkowy lub lewy pas, to "zasypiają" i zapominają zjechać z powrotem na prawy.

    I co ciekawe, również przez takich kierowców zdarzają się wypadki.

    - Mamy odsetek zdarzeń drogowych, do których dochodzi ze względu na podwyższony poziom agresji - wyjaśnia Mogiła. - Denerwuje nas kierowca, przez którego musimy zwalniać, przestajemy zwracać uwagę na to, co się dzieje i skupiamy się na tym, jak dopiec temu kierowcy, który jeździ nie tym pasem, co trzeba.

    Policja nie poleca również migania światłami, ani używania sygnału dźwiękowego, bo jest to używanie niezgodne z przeznaczeniem i za to też mogą grozić mandaty. Co więcej, często powoduje skutek odwrotny u kierowcy i zamiast zjechać na prawy pas, dalej uparcie trzyma się środkowego lub lewego.

    Dobrego sposobu więc nie ma. Pozostaje jedynie zachować spokój i samemu stosować się do przepisów ruchu drogowego.



    *HALLOWEEN 2013 - POMYSŁY NA PRZEBRANIA i IMPREZY W WOJ. ŚLĄSKIM
    *GRZYBY JADALNE i TRUJĄCE. JAK JE ODRÓŻNIĆ? [ZOBACZ NA ZDJĘCIACH]
    *KATOWICE, SOSNOWIEC, BĘDZIN i CZELADŹ Z LOTU PTAKA [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *KALENDNARZ LINDNER 2014, CZYLI MODELKI W TRUMNACH [ZDJĘCIA 18+]
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ach ,ci wstrętni kierowcy ! Gdyby nie oni ,to na drogach byłoby bezpiecznie ?

      driver (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      To motto kolejnego nieautoryzowanego artykułu o nieumiejętnej jeździe prawym pasem .Teoretycznie i w powołaniu na drogi zagraniczne ,zadanie jest trywialne .Tyle tylko , że w R.P. , na różnych...rozwiń całość

      To motto kolejnego nieautoryzowanego artykułu o nieumiejętnej jeździe prawym pasem .Teoretycznie i w powołaniu na drogi zagraniczne ,zadanie jest trywialne .Tyle tylko , że w R.P. , na różnych erzatzautostradach ,drogach ekspresowych i im podobnych prawy pas się diametralnie różni . Po pierwsze głębokie koleiny , po drugie jest to pas nieciągły i co chwila "posłuszny naiwniak " musi go opuścić .Po trzecie coraz częściej "zatoki" autobusowe wchodzą w jezdnię (vide Łagiewniki) co znów utrudnia płynną jazdę prawym pasem . Mimo to parę razy próbowałem i się wyleczyłem . Przy okazji proste pytanie :dlaczego prawe łożyska i prawe wahacze wymienia się częściej w naszych samochodach ? No i zasadnicza kwestia to dlaczego za felerne prawe pasy polskich dróg obciąża się wyłącznie kierowców ,pozostawiając "święte krowy"-drogowców w spokoju jak również odpowiedzialne za ten stan różne służby drogowe z Inspektoratem Ruchu Drogowego włącznie wraz z jego naczelnym połajaczem kierowców .Mantry opowiadane przez wspomnianego Wł. M. już się przejadły ,a z sytuacją realną na polskich drogach mają
      mało co wspólnego .Tak jakten pan opowiada powinno być , ale nie jest i to nie z winy kierowców o czym powinien doskonale i świadomie wiedzieć , tym bardziej ,że prawy pas na A4 pod "jego" oknami jest pasem przykładowym ! bałaganiarstwa drogowców .Życzę udanej jazdy .zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama