Czy da się jeszcze bardziej zakorkować Tychy? Tak [ZDJĘCIA]

    Czy da się jeszcze bardziej zakorkować Tychy? Tak [ZDJĘCIA]

    Karol Świerkot

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Przebudowa wiaduktu na drodze wojewódzkiej 928
    1/7
    przejdź do galerii

    Przebudowa wiaduktu na drodze wojewódzkiej 928 ©Karol Świerkot

    Korki na remontowanym odcinku drogi krajowej nr 1 w Tychach będą jeszcze większe. Wszystko za sprawą objazdu dla tirów, wytyczonego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach na czas przebudowy wiaduktu na drodze wojewódzkiej 928 w Kobiórze. Remont wiaduktu potrwa rok!
    Wiadukt obecnie łączy powiaty mikołowski z pszczyńskim i jest najszybszą drogą z "wiślanki" (DK 81) na "jedynkę". Dotychczas był to też doskonały objazd dla rozkopanej tyskiej trasy. Teraz samochody ciężarowe jadące w stronę Mikołowa będą kierowane na krajową "44" i właśnie DK1. Przez Kobiór przejadą tylko osobówki i autobusy.

    Problem też w tym, że ZDW jeszcze nie wie, kiedy tak naprawdę wiadukt na drodze 928 zostanie zamknięty. Miało to nastąpić w miniony piątek, ale ZDW nie udało porozumieć się z kolejami w sprawie tymczasowego przejazdu kolejowego na ulicy Centralnej w Kobiórze, gdzie wybudowano objazd.

    - Z naszej strony wszystko jest gotowe do rozpoczęcia robót - zapewnia Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. - Ale kolej nie podpisała z nami zgody na otwarcie przejazdu - dodaje. Innego zdania jest PKP. - Żeby zapewnić pełne bezpieczeństwo wymagane procedurami, potrzebujemy od wykonawcy informacji dotyczących między innymi uprawnień pracowników, którzy będą obsługiwać tymczasowy przejazd kolejowy - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK SA.
    Jak zapewnia ZDW, do ugody na pewno dojdzie w najbliższych dniach.

    Wiadukt na DW 928 na remont czeka od lat, a jego stan techniczny jest fatalny. Po ekspertyzach okazało się, trzeba wyburzyć stary most i wybudować nowy, niższy. - Ekspertyzy, jakie wykonaliśmy, wykazały, że naprawa nie ma sensu, zwłaszcza ekonomicznego - przyznaje Pacer.

    Przebudowa będzie kosztować ponad 12 mln zł i potrwa do jesieni przyszłego roku. Największe utrudnienia dla kierowców potrwają jednak tylko do połowy przyszłego roku. Bo choć DW 928 nadal będzie jeszcze nieprzejezdna, to zakończone będą już remonty na DK1 w Tychach i w Pszczynie.



    *Nietypowe zjawisko! Tatry, Babia i inne góry widziane z Katowic i Sosnowca [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *Klubowa Mapa Województwa Śląskiego już działa! [ZOBACZ, GDZIE SIĘ BAWIĆ]
    *KATOWICE, SOSNOWIEC, BĘDZIN i CZELADŹ Z LOTU PTAKA [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *Zakaz palenia węglem w piecach: Ile to będzie nas kosztowało? [SZOKUJĄCE WNIOSKI]
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama