Budowa DTŚ: w Zabrzu i Sośnicy zgodnie z planem, w centrum...

    Budowa DTŚ: w Zabrzu i Sośnicy zgodnie z planem, w centrum Gliwic opóźnienia [ZDJĘCIA]

    Bartosz Pudełko

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Budowa DTŚ: w Zabrzu i Sośnicy zgodnie z planem, w centrum Gliwic opóźnienia [ZDJĘCIA]
    1/24
    przejdź do galerii

    ©Bartosz Pudełko

    Mija ok. 500 dni od rozpoczęcia budowy Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Czas więc na podsumowanie. O ile na odcinkach średnicówki w Zabrzu i gliwickiej Sośnicy wszystkie prace idą zgodnie z planem, o tyle już wiemy, że odcinek G2 w centrum Gliwic będzie oddany później, niż planowano.
    Na zwołanej w czwartek konferencji prasowej spółka DTŚ SA podsumowała 500 dni prac przy budowie Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. O postępach można przekonać się gołym okiem jadąc chociażby autostradą A1. Problemów jednak również nie brakuje, a dotyczą one odcinka G2 w centrum Gliwic.

    Budowa DTŚ: w Zabrzu już asfalt



    Najbardziej zaawansowane są prace na zabrzańskim odcinku drogi prowadzącym od ronda przy ul. de Gaulle'a do granicy z Gliwicami. Tam na niemal całej długości drogi, poza obiektami inżynieryjnymi, pojawiły się już pierwsze warstwy asfaltu.

    Obiekty, o których mowa, to wiadukty i mosty nad torami kolejowymi, potokiem Guido, węzeł z ul. Rossevelta oraz tunel w ciągu ul. Jaskółczej. W stanie surowym są one gotowe już całkowicie. Pozostaje połączenie ich z drogą i stworzenie nawierzchni.

    Ten odcinek DTŚ ma być oddany na przełomie czerwca i lipca 2014 roku, a więc zgodnie z planem.

    Budowa DTŚ: odcinek w Sośnicy również zgodnie z planem



    Kolejny fragment budowy średnicówki, to odcinek G1 prowadzący od granic z Zabrzem do węzła z ul. Kujawską. Tu prace mają inny charakter, niż w Zabrzu. Zamiast nasypów przeważają wiadukty, podpory czy mosty. Takich obiektów inżynieryjnych ma powstać aż 14.

    Największym z nich jest budowany właśnie węzeł z autostradą A1. Do końca tego roku powinny zakończyć się prace nad samą autostradą. Później robotnicy zajmą się łącznicami. Ponadto na sośnickim odcinku znajdą się również mniejsze wiadukty nad ulicami: Kujawską, Błonie, Wschodnią oraz torami kolejowymi.

    Do tej pory na odcinku G1 całkowicie przebudowano podziemne sieci, mosty i wiadukty wykonano w ok. 60 proc., a roboty drogowe są na poziomie 35 proc. Przed czasem przebudowano i oddano do ruchu ul. Kujawską.

    - Do końca roku odcinek w Sośnicy będzie gotowy w 59 proc. Planujemy oddać go do użytku we wrześniu przyszłego roku - mówi Marian Hacuś, prezes zarządu DTŚ SA.

    Budowa DTŚ: problemy w centrum Gliwic



    O ile dwa poprzednie odcinki nie budzą kontrowersji, o tyle problemy pojawiają się na fragmencie G2 w centrum Gliwic. Prace miały tu zakończyć się do grudnia 2014 roku, a więc droga mogłaby być oddana wiosną 2015. Tak się jednak nie stanie.

    - Ten rok na budowie odcinka G2, mimo iż prace prowadzone były cały czas, uważamy jednak za w pewnym sensie stracony. Roboty były realizowane na miarę finansów, a jak wiemy, z finansowaniem inwestycji związane były pewne zawirowania. W efekcie planujemy oddać ten fragment na przełomie września i października 2015, a więc jeszcze w terminie wymaganym do rozliczenia inwestycji - tłumaczy Hacuś.

    Śródmiejski odcinek DTŚ będzie jednym z najtrudniejszych na całej długości trasy. Znajdzie się na nim m.in. 8 mostów, z czego jeden, nad Kłodnicą, o długości ponad 500 metrów.

    Ogromnym wyzwaniem będzie również budowa tunelu pod ulicami Dworcową i Zwycięstwa, która właśnie się rozpoczyna. Naturalnie obiekt ten porównywany będzie z katowickim tunelem.

    - Technologia budowy jest ta sama, mowa o ścianach szczelinowych, ale już w nieco bardziej zaawansowanym wydaniu. Jesteśmy znacznie bogatsi o doświadczenie po pracach w Katowicach - zapewnia Marian Hacuś.

    Gliwicki tunel będzie krótszy, bo mierzyć ma 493 metry przy ponad 650 metrach tunelu w Katowicach. Mimo to znajdzie się w nim więcej kamer czy lamp. Oba obiekty będą składać się z dwóch komór po jednej w każdym kierunku, w który biegnie od 2 do 3 pasów ruchu. W przypadku Gliwic jednak w okolicach łącznic z ul. Dworcową tunel będzie się składał nie z dwóch, a z czterech komór.



    *Nietypowe zjawisko! Tatry, Babia i inne góry widziane z Katowic i Sosnowca [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *Klubowa Mapa Województwa Śląskiego już działa! [ZOBACZ, GDZIE SIĘ BAWIĆ]
    *KATOWICE, SOSNOWIEC, BĘDZIN i CZELADŹ Z LOTU PTAKA [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    *Zakaz palenia węglem w piecach: Ile to będzie nas kosztowało? [SZOKUJĄCE WNIOSKI]
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Teraz Glificzanin będzie miał szybki dojazd do zaprzyjaźnionego Sosnowca

      czerwony jak cegła (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      gdzie wielbiciele paligłupa wsadzą mu sztucznego penisa w dłoń na powitanie heheheheh


      Zdjęcie autora komentarza
      Gliwiczanin spod Łysicy świetokrzyskiej

      Deutsch-Oberschlesier

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      sosnowiec w porównaniu z jego podkielecką wioską-matecznikiem to metropolia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      o!

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      http://www.expressilustrowany.pl/artykul/1042019,magda-gessler-kuchenne-rewolucje-w-restauracji-feniks-w-miejscowosci-kobibor,id,t.html


      Zdjęcie autora komentarza
      ?

      Deutsch-Oberschlesier

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      czy Kobibór to kontaminacja złożona z pojęć: Kobiór i Sobibór

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama