Pała dla Kolei Śląskich: Adrian Furgalski z TOR-u surowo...

    Pała dla Kolei Śląskich: Adrian Furgalski z TOR-u surowo ocenia samorządowego przewoźnika

    Adrian Furgalski

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Pała dla Kolei Śląskich: Adrian Furgalski z TOR-u surowo ocenia samorządowego przewoźnika

    ©Mikołaj Suchan

    Dziś w redakcji DZ podsumujemy miniony rok w wykonaniu Kolei Śląskich. A jak ocenia go Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR?
    Pała dla Kolei Śląskich: Adrian Furgalski z TOR-u surowo ocenia samorządowego przewoźnika

    ©Mikołaj Suchan

    Niebawem minie 12 miesięcy od przejęcia przez Koleje Śląskie całości przewozów regionalnych w woj. śląskim. Jaką by im Pan wystawił ocenę za ten czas?
    Negatywną. Pasażerowie nadal nie mają zaufania do tego przewoźnika kojarząc go z jedną wielką aferą.

    Czyli pała?
    Tak jest. Kiedy dziś z perspektywy czasu ocenia się decyzję o powierzeniu całości przewozów w województwie Kolejom Śląskim, to należy ją uznać za szaleństwo. Zasadniczym motywem tego kroku była nienawiść do Przewozów Regionalnych, a bilans finansowy powstałego w wyniku tego bałaganu wciąż nie został do końca oszacowany.

    Ostatnie szacunki mówią o kwocie ok. 60 mln złotych. To jeszcze nie wszystko?
    Niebawem rozpoczniemy audyt spółki Inteko, będącej spółką - córką Kolei Śląskich. Z tego jednak, co już zdążyliśmy ustalić rozmiary poniesionych w wyniku jej działalności strat są większe niż do tej pory sądzono. Powiem dosadnie: Koleje Śląskie były traktowane jak prywatny folwark. To była oaza kolesiostwa i przekrętów, a publiczne pieniądze fruwały tam na prawo i lewo.

    Czy podjęte w ciągu tego roku działania naprawcze przyniosły efekty?
    Doceniam te starania, ale nadal nie można powiedzieć, że Koleje Śląskie zostały uratowane. To, co można było łatwo zrobić, zostało zrobione, natomiast uważam, że przesadą były rozmiary cięć na najbardziej rentownych liniach. Martwi mnie też to, że wciąż nie rozwiązano kwestii taborowych. Trzeba było zerwać umowy z Sigmą Tabor, a nie naliczać kar, które i tak pewnie nie zostaną wyegzekwowane. Nadal nie rozstrzygnięto wszystkich przetargów na dzierżawę taboru, co grozi tym, że spółka znowu zostanie postawiona pod ścianą, co wykorzystają dostawcy śrubując w górę ceny.

    Rozmawiał Michał Wroński


    *Ruch Chorzów będzie miał nowy wspaniały stadion. ZOBACZ ZWYCIĘSKI PROJEKT
    *Imprezy na Andrzejki 2013. Gdzie się bawić? ZOBACZ Klubowa Mapa Województwa Śląskiego
    *Tramwaje Śląskie mają nowy tramwaj Twist ZDJĘCIA Z TESTÓW
    *Mayday Poland 2013 w katowickim Spodku RELACJA + WIDEO + ZDJĘCIA
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :(

      Know How (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      "Titanic tonie a orkiestra gra dalej"

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama