Nowy Ferrari 458 Speciale. Prezentacja w Salon Ferrari...

    Nowy Ferrari 458 Speciale. Prezentacja w Salon Ferrari Katowice [ZDJĘCIE]

    KAP

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Nowy Ferrari 458 Speciale. Prezentacja w Salon Ferrari Katowice [ZDJĘCIE]
    1/19
    przejdź do galerii

    ©Marzena Bugała-Azarko

    Nowy model Ferrari 458 Speciale można było dzisiaj oglądać w salonie tej marki w Katowicach. Ferrari 458 Speciale przyspiesza do "setki" w zaledwie 3 sekundy. Model prezentowany w Katowicach kosztuje, bagatela, 380 000 euro brutto, czyli 1 mln 596 tys. zł
    To była pierwsza w Polsce i zarazem jedna z pierwszych na świecie oficjalnych prezentacji nowego modelu Ferrari 458 Speciale. To ekstremalnie sportowe auto, które dołącza do rodziny 458: Italia i Spider. W piątek 22 listopada to auto zaprezentowano w salonie Ferrari w Katowicach. Ten konkretny model kosztuje 380 000 euro brutto, czyli 1 mln 596 tys. zł.

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    SALON FERRARI W KATOWICACH BĘDZIE WIĘKSZY - ZOBACZ WIZUALIZACJE


    Jak w przypadku wszystkich Ferrari, także Ferrari 458 Speciale oferuje szereg innowacji technologicznych, które sprawiają, że ten całkowicie unikalny model przeznaczony jest dla osób poszukujących samochodu sportowego, który zapewnia niesamowite emocje i doznania podczas jazdy. Wprowadzone innowacje to opatentowane przez Ferrari nowatorskie rozwiązania- w szczególności dotyczą silnika, aktywnej aerodynamiki i elektronicznych systemów kontrolnych.

    Dzięki inwestycjom w ciągły rozwój inżynierów z Maranello, różnice techniczne między Ferrari 458 Speciale i 458 Italia są bezprecedensowe; zwłaszcza w porównaniu do poprzedniego Challange Stradale i 430 Scuderia.

    Różnice na drodze czy na torze kierowcy poczują od razu. Ferrari 458 Speciale reaguje z niesamowitą prędkością na każdy ruch kierowcy, co w konsekwencji pozwala na pełną kontrolę nawet przy ekstremalnych manewrach. Precyzyjne wyważenie umożliwia samochodowi osiąganie najwyższego poziomu wydajności.

    Silnik Ferrari 458 Speciale jest najmocniejszym wolnossącym V8 Ferrari w historii, porównywalnym do zespołów napędowych przeznaczonych dla Formuły 1. Serce Ferrari 458 Speciale osiąga zawrotne 605 KM przy 9000 obr. Silnik jest wytwarzany w odlewni fabryki przy wykorzystaniu tych samych maszyn i procesów, które są stosowane przez zespół F1.

    Jedną z głównych zalet wozu są rozwiązania aerodynamiczne zastosowane w przedniej i tylnej części samochodu. Gwarantują one maksymalny docisk tam gdzie jest niezbędny, a z drugiej strony, na prostych odcinkach drgania redukowane są do minimum. Ferrari 458 Speciale ma doskonały współczynnik docisku (Cl) o wartości 0,53.

    System antypoślizgowy (SSC) jest pierwszym takim na świecie. Dzięki wysokiej klasy nowemu algorytmowi, który oblicza boczne przyspieszenie, kąt odchylenia, kąt skrętu kierownicy i prędkość, SSC na bieżąco oblicza kąt skrętu samochodu, a następnie umożliwia sprawne kontrolowanie nadsterownością poprzez optymalizację momentu obrotowego i dyferencjał E-Diff.

    Wszystkie części w układzie hamulcowym Brembo zostały poprawione poprzez zastosowanie rozwiązań wprowadzonych wcześniej w LaFerrari. Nieodłączną częścią rozwoju Speciale są również opony Michelin Pilot Sport Cup2, które specjalnie dla tego modelu były udoskonalone w celu zwiększenia osiągów i jednocześnie poprawy przyczepności na suchym jak i mokrym podłożu.

    Ważący jedynie 1290 kg, 458 Speciale odznacza się również niesamowitym współczynnikiem wagi 2,13 kg/ CCV, co przekłada się na rekordową wydajność oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/ h w 3,0 sekundy i czas okrążenia na torze Fiorano w zaledwie 1' 23" 5.

    Ferrari Styling Center we współpracy z Pininfarina, stworzyło bryłę, która jest zorientowana i pozwala osiągać wyniki lepsze niż kiedykolwiek. Modyfikacje nadwozia w większości zostały wykonane tak, by podkreślić sportowy charakter samochodu, ale również spełnić wymagania aerodynamiczne bez uszczerbku na stylistyce nadwozia.

    Wyposażenie kokpitu wyraźnie inspirowane jest atmosferą wyścigów z zachowaniem prostoty i porządku. Lekkie a jednocześnie ekskluzywne materiały takie jak Alcantara i włókno węglowe dominują; wnętrze emanuje poczuciem kunsztu i wyrafinowania typowego dla wszystkich samochodów Ferrari.

    Ergonomiczny układ kokpitu ze wszystkimi kontrolkami na kierownicy lub skupionymi wokół niej, jest wzmacniany również przez most, który wydaje polecenia skrzyni biegów w optymalnym dla kierowcy położeniu.


    *Ruch Chorzów będzie miał nowy wspaniały stadion. ZOBACZ ZWYCIĘSKI PROJEKT
    *Imprezy na Andrzejki 2013. Gdzie się bawić? ZOBACZ Klubowa Mapa Województwa Śląskiego
    *Tramwaje Śląskie mają nowy tramwaj Twist ZDJĘCIA Z TESTÓW
    *Mayday Poland 2013 w katowickim Spodku RELACJA + WIDEO + ZDJĘCIA
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zdjęcia :/

      MD (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      te zdjęcia to tragedia, wszystkie robione Fisheye'em i postacie są mocno zniekształcone, jak również na kilku zdjęciach auto wyglada inaczej przez te zniekształcenia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no nareszcie

      Erich (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ja, wiedzioł żech że dajom rada przed Barborkom... 4 grudnia już blisko, cza sie wybrać do salonu żeby zrobić zamowiyni, bo chyba cza trocha poczekać na taki 458, yno jo chca czyrwony.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wrescie wjymy po co Poloki nos okupujom!

      Maly knyrps (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Jak dostana dobre swiadectwo z przeczkola, to mi tata kupi takigo (pedziol jak ech s niym godol na wizycie na Mikolowskij).


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TY MALY

      kondo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Co to jest przeczkola, ty nie pisaty nie czytaty.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dlaczego żółte ?

      rutek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Ferrari powinno być czerwone. Fuj.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zoltek

      napletek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      jak kutas

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ferrari

      fahrer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      nareszcie cos dla polakow zamiast grata Daewoo ( czyt: teju)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama