18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kampania społeczna Mama i Tata idą na studia w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej

PAS, mat. prasowe WSB
Tata i mama idą na studia - pomoc dla młodych rodziców na rynku pracy.
Tata i mama idą na studia - pomoc dla młodych rodziców na rynku pracy. WSB
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem „Mama i Tata idą na studia”. Poprzez swoje działania uczelnia chce zwrócić uwagę na rolę szkół wyższych w kształtowaniu sytuacji młodych rodziców na rynku pracy, wspierać równość w dostępie do nauki oraz wspomagać mamę i tatę w rozwoju własnych zainteresowań.

W obecności zaproszonych gości, dzieci i rodzin pracowników, a także maluchów z zaprzyjaźnionego przedszkola po raz drugi w 19-letniej historii WSB nastąpiło jej uroczyste otwarcie. Przecinając wstęgę Aleksandra Gajewska, wicemarszałek województwa śląskiego, Agnieszka Kostempska, radna sejmiku wojewódzkiego, Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej, dr Sabina Ratajczak, prodziekan uczelni oraz Marcin Wyrostek, akordeonista i zwycięzca programu „Mam Talent” symbolicznie otworzyli mury WSB dla rodziny.

- Uruchamiając kampanię "Mama i Tata idą na studia" udowadniamy, że kilka prostych rozwiązań zastosowanych na uczelni przewijaki, kąciki zabaw, zniżki dla studentów-rodziców, indywidualny tok studiów itp. może w znaczny sposób odciążyć młodych rodziców, którzy bojąc się, że nie pogodzą obowiązków rodzinnych z edukacją i rozwojem, często po prostu rezygnują z podnoszenia kwalifikacji czy realizacji pasji – mówiła dr Sabina Ratajczak, dodając: - Cieszymy się, że program spotyka się z tak dużym odzewem wśród osób i instytucji, do których się zwracamy. Każdy z nich ma swój wkład w jego rozwój. Już dziś wiemy, że będziemy promować dobre praktyki wśród pracodawców, organizatorów wydarzeń kulturalnych i sportowych , by w swoich działaniach uwzględniali rodziny z małymi dziećmi, dziećmi niepełnosprawnymi i rodziny zastępcze – tłumaczyła założenia kampanii prodziekan WSB.

Program powstał przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim i Urzędem Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Od początku 2014 r. w mieście zacznie obowiązywać karta zniżkowa dla rodzin posiadających co najmniej dwoje dzieci. WSB zamierza aktywnie włączyć się w jej funkcjonowanie, oferując do 10 proc. zniżki na ofertę edukacyjną. – Cieszę się z tej inicjatywy nie tylko jako samorządowiec, ale i matka. Kampania ma dwa bardzo istotne dla mnie wymiary. Po pierwsze ułatwia rodzicom zdobywanie edukacji, po drugie oswaja dzieci ze światem nauki, potrzebą dokształcania i podnoszenia kwalifikacji - zauważyła Aleksandra Gajewska.

Z kolei Agnieszka Kostempska wyraziła nadzieję, że podobne standardy przyjmą wkrótce inne uczelnie czy organizatorzy

wydarzeń kulturalnych. – Jestem przekonana, że kiedy za rok spotkamy się podczas gali podsumowującej kampanię, aby wręczyć nagrody dla „Ambasadorów Rodziny”, którzy najbardziej zaangażowali się w realizację projektu, instytucje przyjazne matce i ojcu nikogo już nie będą dziwić – podsumowała radna sejmiku wojewódzkiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!