Sosnowiec: sprawdziliśmy, jak jedzie się "15" po...

    Sosnowiec: sprawdziliśmy, jak jedzie się "15" po wyremontowanych torach [ZDJĘCIA]

    TOS

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Sosnowiec: sprawdziliśmy, jak jedzie się "15" po wyremontowanych torach [ZDJĘCIA]
    1/9
    przejdź do galerii

    ©TOS

    Po prawie ośmiu miesiącach przerwy linia tramwajowa nr 15 powróciła na trasę do pętli w Zagórzu. Tramwaje kursują w dni robocze co kwadrans, a w soboty i niedziele co pół godziny. Są też kursy nocne. Czas przejazdu z pętli w Zagórzu pod dworzec PKP wynosi według rozkładu jazdy wynosi trzynaście minut. Sprawdziliśmy, jak jedzie się po nowych torach.
    Podróżnych korzystających z tego połączenia można jednak policzyć na razie niemal na palcach. Musi minąć trochę czasu nim ludzie ponownie przyzwyczają się do obecności tramwajów, negatywnie na wybór transportu szynowego wpływa też stado autobusów kursujące wzdłuż torów.

    W poniedziałek rano "15" zaliczyła też pierwszą po remoncie wpadkę. - Tramwaje nie kursowały między godziną 6.55 a 8. Wina leżała jednak nie po stronie sieci, a po stronie wagonu typu Pt8 - informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.


    Sprawdziliśmy, jak jedzie się po nowych torach. Czekamy na tramwaj na kładce przy pętli w Zagórzu. Nadjeżdżający od strony Sosnowca wagon ledwo słychać dopiero w ostatniej chwili. Wysiada z niego kilkoro pasażerów. Idziemy na przystanek w stronę dworca PKP. Podróż "15" rozpoczynają cztery osoby. Dwie kolejne dosiadają się w Zagórzu Małym. Na kolejnych przystankach minimalna wymiana pasażerów. Tramwaj jedzie o wiele ciszej niż przed modernizacją.

    Remont nie zakończył się całkowicie. W ramach modernizacji na oddanych do użytku przystankach mają się pojawić jeszcze ławki i wiaty. Tego kiedy, jeszcze nie wiadomo.

    Linia do Zagórza została wyremontowana. Nie jest to jednak koniec planów dotyczących prac w tej części miasta. Odkąd linia została oddana do użytku, mówi się o jej przedłużeniu w rejon ul. Gwiezdnej. Być może prace te zostaną sfinansowane ze środków unijnych w nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020. - Przedłużenie "15" to jeden z elementów zgłoszonego do ministerstwa programu na te lata. Jeżeli uda nam się pozyskać te środki, to będziemy ten projekt realizować - mówi Andrzej Zowada.

    Póki co rozpoczęła się modernizacja odcinka między Parkiem Sieleckim a popularnym "Ślimakiem". Tramwaje kursują tutaj jednym torem.


    *Regionalna lista płac. Sprawdź, ile zarabiają [ZAROBKI OD 100 ZŁ DO 1 MLN ZŁ]
    *Kuchenne Rewolucje w Tychach: Dom Bawarski Tychy Magdy Gessler [ZDJĘCIA + WIDEO]
    *Najpiękniejsze polskie kolędy [POSŁUCHAJ i WYBIERZ]
    *Najlepsze prezenty na święta Bożego Narodzenia [ZOBACZ ZDJĘCIA]
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama