Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak jedzie się obwodnicą Pszczyny [TEST WIDEO]

KS
Jedzie się szybko i wygodnie. Przetestowaliśmy otwartą przed tygodniem Północną Obwodnicę Pszczyny. W korkach już nie stoimy.

Nie stoimy już na światłach, przejazdach kolejowych i w korkach chcąc przejechać przez Pszczynę. Nową obwodnicą w 4 minuty ominiemy miasto. (do tej pory kierowcy tracili nawet 20 minut w centrum). Aby dostać się na obwodnicę jadąc od strony Katowic, wystarczy zjechać na węzeł obwodnicy na wysokości salonu Skody.

Po kilku minutach jazdy już jesteśmy DW 935 w Suszcu, prowadzącej w stronę Żor i Rybnika. Jednak bardziej niż mieszkańcy aglomeracji, którzy do Rybnika mogą wybrać również autostradę A1, obwodnica ułatwi podróż kierowcom jadącym z południowej części naszego województwa. Jadąc od czeskiej granicy, lepiej kierować się "jedynką" do Pszczyny i na obwodnicę, niż utknąć w objazdach wokół budowy wiaduktu na autostradzie A1 w Gorzyczkach.

Znaki informujące o zjeździe na obwodnicę z DK1 są widoczne z daleka, nie zasłaniają ich drzewa czy reklamy, dlatego wjazd na nią nie powinien sprawić nikomu kłopotu. Ale Uwaga, bo z obwodnicy zawrócić z powrotem na "jedynkę" już nie można. Więc jeśli się pomylicie, okazja do nawrotki będzie dopiero na półmetku drogi na światłach w Czarkowie. Węzeł obwodnicy nie ma bowiem kształtu klasycznej koniczynki. - Został wybrany węzeł typu "trombka" dlatego, że jest wystarczający. Oczywiście można byłoby wybudować węzeł typu "koniczyna", ale byłoby to nieuzasadnione ekonomicznie - tłumaczy Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Lepiej też, żeby na ponad 4,5 km odcinku obwodnicy nie zepsuł nam się samochód, bowiem droga otoczona jest barierami energochłonnymi, i nie ma pasa awaryjnego.

Wykonawca wybudował wprawdzie dwie zatoki, ale tylko przy pasie w stronę Rybnika. Jeśli jednak zepsuje się TIR z naczepą, to korek murowany, bo samochód ciężarowy w zatoce się nie zmieści.- Pasów awaryjnych nie ma, bo byłyby kosztowne. Trzeba by nie tylko te pasy wybudować, ale wcześniej pozyskać teren. Poza tym, paradoksalnie, pas awaryjny byłby pewnym zagrożeniem. Przy obowiązującej w naszym kraju kulturze jazdy, na pewno prowokowałby wielu kierowców do wyprzedzania "na trzeciego". Znamy to zjawisko z wielu dróg - tłumaczy Pacer.

Na obwodnicy na prawie całej długości obowiązuje też zakaz wyprzedzania. Więc jeśli utkniemy za traktorem, to na dobre. Ostrzegamy też przed brawurą, kierowców lubiących wcisnąć do końca pedał gazu. Na obwodnicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 90 km na godzinę.

- Na łącznicach do 40 km/h, a w rejonach skrzyżowań do 70 km/h - dodaje Pacer.
To jednak nie kierowcy, a mieszkańcy Pszczyny oraz turyści najbardziej zyskali na budowie obwodnicy. Bo z otwartej 31 grudnia drogi korzystają głównie ciężarówki, przez co nie blokują już centrum miasta.

KLIKNIJ I PRZEJDŹ DO GŁOSOWANIA NA:
WYDARZENIE ROKU 2013 W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM


*Głośni Ludzie 2013 Roku woj. śląskiego [ODDAJ GŁOS W PLEBISCYCIE]
*Abonament RTV 2014 [OPŁATY, TERMINY, ULGI]
*Najpiękniejsze kolędy [TEKSTY + MUZYKA] Która najlepsza? ZAGŁOSUJ
*Najlepsze piosenki świąteczne na Boże Narodzenie PLAYLISTA

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo