Na praktykę stosowaną przez sieć sklepów Kaufland zwróciła uwagę we wrześniu biegłego roku posłanka PiS Krystyna Pawłowicz.
- Sieć niemieckich sklepów Kaufland w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów,zachęcając ich do zakupów u siebie hasłem: „Odkryj i rozkoszuj się naszymi rodzimymi produktami, jak również przepisami odwołującymi się do tradycji polskiej kuchni" - napisała posłanka na Facebooku. - O tej nieuczciwej praktyce rynkowej niemieckiej sieci Kaufland podszywającej się dla zysku pod polskiego przedsiębiorcę, powiadomiłam Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sieć marketów Kaufland od kilku już lat w swoich reklamach podkreśla, że pozyskuje sporo produktów od polskich dostawców. W 2013 roku sieć promowała się hasłem „To co prawdziwe i polskie”, a od 2015 roku kampanią pod hasłem „Wszystko, co kochasz”, której motywem graficznym było serce w biało-czerwonych barwach.
W poniedziałek 20 lutego posłanka opublikowała na Facebooku odpowiedź, którą otrzymała od prezesa UOKiK-u Marka Niechciała.
Prezes UOKiK uznał zarzut poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi „nasze rodzime produkty", „nasze polskie produkty", „rodzimi dostawcy", sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty.
Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do 4 lutego 2017 r.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?