Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec wolnej amerykanki, będzie kodeks reklamy

Jolanta Pierończyk
Ten samochód nigdy nie rusza się sprzed krytego lodowiska
Ten samochód nigdy nie rusza się sprzed krytego lodowiska Jolanta Pierończyk
Tychy wypowiedziały wojnę reklamom. To między innymi efekt naszych publikacji, czytelnicy narzekają bowiem, że reklam jest w mieście za dużo.

Wczoraj prace zaczęła komisja ds. estetyki, złożona m.in. miejskiego plastyka, architekta i urbanistów. Chce się zająć opracowaniem kodeksu reklamy zewnętrznej. Dokument ten, jako pierwszy na Śląsku, będzie wskazywał reklamom ich miejsce. Wychodzi bowiem na to, że w pewnym momencie reklamy wymknęły się spod kontroli.

Prawdziwą plagą stały się auta-reklamy na parkingach. Zajmują miejsce, a do tego nie podlegają cennikowi opłat, bo takiej pozycji w nim nie ma. Mowa jest tam bowiem o billboardach, banerach, pylonach, totemach i innych słupach ogłoszeniowych, ale nie o autach-reklamach.

Miarkę przebrał charakterystyczny maluch, który zajął eksponowane miejsce na parkingu przed krytym lodowiskiem przy ul. Wyszyńskiego. Stoi tam non stop, nie zwalniając miejsca i to najczęściej samotnie, bo parking zapełnia się tylko podczas imprez na lodowisku. - Ile pieniędzy z tego tytułu wpływa do kasy miejskiej? - spytał jeden z naszych Czytelników. Okazało się, że nic. Większość mieszkańców Tychów uważa, że wszelkich reklam w tym mieście jest zdecydowanie za dużo, że szpecą i tworzą bałagan w przestrzeni publicznej.

- A do tego utrudniają znalezienie potrzebnej informacji - twierdzi kierowca Sebastian Szczęśniak. - Jeśli znam daną część miasta, to te reklamy ignoruję, ale gdy nie znam i w gąszczu różnych wywieszek mam znaleźć nazwę ulicy czy drogowskaz, to robi się problem. Bo trzeba uważać, by do kogoś nie dobić, a jednocześnie przebiegać wzrokiem wszystkie plansze, żeby znaleźć potrzebną informację. Reklamy na skrzyżowaniach ulic zwyczajnie obniżają bezpieczeństwo.

Kodeks reklamy zewnętrznej jest w bardzo początkowym stadium. Jego opracowanie postawił sobie za punkt honoru nowy wiceprezydent Tychów, Michał Gramatyka, znany wcześniej z kampanii przeciwko torebkom foliowym. Chce, by był gotowy do przedstawienia radnym na pierwszej powakacyjnej sesji.

Firma, której reklamy kredytów są najbardziej widoczne w mieście, odmówiła komentarza w tej sprawie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!