Ważne
    Koniec wolnej amerykanki, będzie kodeks reklamy

    Koniec wolnej amerykanki, będzie kodeks reklamy

    Jolanta Pierończyk

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Tychy wypowiedziały wojnę reklamom. To między innymi efekt naszych publikacji, czytelnicy narzekają bowiem, że reklam jest w mieście za dużo.
    Wczoraj prace zaczęła komisja ds. estetyki, złożona m.in. miejskiego plastyka, architekta i urbanistów. Chce się zająć opracowaniem kodeksu reklamy zewnętrznej. Dokument ten, jako pierwszy na Śląsku, będzie wskazywał reklamom ich miejsce. Wychodzi bowiem na to, że w pewnym momencie reklamy wymknęły się spod kontroli.

    Prawdziwą plagą stały się auta-reklamy na parkingach. Zajmują miejsce, a do tego nie podlegają cennikowi opłat, bo takiej pozycji w nim nie ma. Mowa jest tam bowiem o billboardach, banerach, pylonach, totemach i innych słupach ogłoszeniowych, ale nie o autach-reklamach.

    Miarkę przebrał charakterystyczny maluch, który zajął eksponowane miejsce na parkingu przed krytym lodowiskiem przy ul.
    Wyszyńskiego. Stoi tam non stop, nie zwalniając miejsca i to najczęściej samotnie, bo parking zapełnia się tylko podczas imprez na lodowisku. - Ile pieniędzy z tego tytułu wpływa do kasy miejskiej? - spytał jeden z naszych Czytelników. Okazało się, że nic. Większość mieszkańców Tychów uważa, że wszelkich reklam w tym mieście jest zdecydowanie za dużo, że szpecą i tworzą bałagan w przestrzeni publicznej.

    - A do tego utrudniają znalezienie potrzebnej informacji - twierdzi kierowca Sebastian Szczęśniak. - Jeśli znam daną część miasta, to te reklamy ignoruję, ale gdy nie znam i w gąszczu różnych wywieszek mam znaleźć nazwę ulicy czy drogowskaz, to robi się problem. Bo trzeba uważać, by do kogoś nie dobić, a jednocześnie przebiegać wzrokiem wszystkie plansze, żeby znaleźć potrzebną informację. Reklamy na skrzyżowaniach ulic zwyczajnie obniżają bezpieczeństwo.

    Kodeks reklamy zewnętrznej jest w bardzo początkowym stadium. Jego opracowanie postawił sobie za punkt honoru nowy wiceprezydent Tychów, Michał Gramatyka, znany wcześniej z kampanii przeciwko torebkom foliowym. Chce, by był gotowy do przedstawienia radnym na pierwszej powakacyjnej sesji.

    Firma, której reklamy kredytów są najbardziej widoczne w mieście, odmówiła komentarza w tej sprawie.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ja już mam odruch zwrotny-wymiotny kiedy widzę kawalkade maluchów z chwilówkami

      piotrek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Tym cyrkiem na kółkach raczej tracą klientów, bo ludzi którzy są uczuleni na ich reklamę jest coraz więcej...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama