Zachód przesiada się na nasze auta

    Zachód przesiada się na nasze auta

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Kryzys szczególnie brutalnie obszedł się z koncernami motoryzacyjnymi. Tymczasem samochody rodem ze Śląska podbijają drogi zachodniej Europy.
    To zasługa przede wszystkim tyskiej fabryki Fiata, gdzie produkcję ciągną panda i "pięćsetka". Jednak w najbliższym czasie także gliwicki Opel ma szansę na znaczącą poprawę sytuacji. Za kilka tygodni z taśm montażowych gliwickiej fabryki General Motors zjadą pierwsze pilotażowe egzemplarze astry IV. Seryjna produkcja ruszy w październiku. Załoga liczy, iż nowy model pozwoli ustabilizować zachwianą przez kryzys pozycję zakładu.

    - Oczekujemy, że uruchomienie produkcji astry IV pozwoli na przywrócenie trzeciej zmiany - mówi Mirosław Rzeźniczek z zakładowej "Solidarności". - Jeśli sytuacja na rynku się nie zmieni, to nie ma mowy o nowych przyjęciach - zastrzega jednak Przemysław Byszewski, rzecznik Opel Moto Poland.
    Przyjmować do pracy będzie natomiast tyski Fiat. Do około sześciotysięcznej załogi za kilka tygodni dołączy trzystu pracowników. Zakład zamierza w tym roku przekroczyć magiczną liczbę 500 tysięcy wyprodukowanych samochodów.

    Zdecydowana większość z nich - podobnie zresztą jak w przypadku produkcji gliwickiego Opla - pochłaniają rynki Zachodu. Tamtejsze rządy dopłacają kierowcom nawet 2500 euro za wymianę starego pojazdu na nowy. I z tego właśnie korzystają nasze zakłady. Płynące zza granicy euro pomagają też pod-wykonawcom i drobnym dostawcom z naszego regionu. Dotowanie kierowców przez zachodnie rządy nie będzie oczywiście trwało wiecznie. Sukces Fiata ma jednak trwałe podstawy. Produkowane w Tychach samochody małolitrażowe, to idealne rozwiązanie na kryzys. Opel może zaś liczyć na powodzenie astry IV - rynkowej nowinki.

    W gliwickiej fabryce General Motors trwają ostatnie przymiarki do uruchomienia produkcji Astry IV - najnowszego modelu Opla. Wybranych dwudziestu pracowników od kilku miesięcy w centrum projektowym ITDC w Niemczech uczestniczyło w budowie samochodów prototypowych, reszta kończy właśnie szkolenie w Gliwicach. W przyszłym tygodniu rozpocznie się montaż pilotażowych egzemplarzy nowej Astry - do października z taśm zjedzie trzysta próbnych samochodów tego modelu. Później ruszy seryjna produkcja.
    1 3 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama