Przetarg na zaprojektowanie przestrzeni publicznych i ciągów komunikacyjnych w śródmieściu, ogłoszony
1 czerwca tego roku wygrało polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Redan Sp. z o.o. ze Szczecina wraz z Apia XXI SA z Hiszpanii, Apia XXI IAK Sp. z o.o. z Warszawy, Biprokom-Kraków SA i firmą Ec-One Sp. z o.o. z Katowic.
Za projekt przebudowy al. Korfantego miasto zapłaci około 5,5 mln zł
Przypomnijmy: o przetargu stanęły trzy podmioty, w tym dwa konsorcja. To pierwszy przetarg, związany z potężną przebudową centrum Katowic na podstawie wizji architekta Tomasza Koniora.
- Oferta zwycięska wydała się nam najbardziej atrakcyjna, również cenowo - mówi Arkadiusz Godlewski, wiceprezydent miasta. Ta atrakcyjność cenowa to honorarium, które za wykonanie projektu policzy sobie konsorcjum - 5,5 miliona złotych.
- Posiadamy specjalistów z kilku branż. Na koncie mamy między innymi projektowanie Bulwarów Nadodrzańskich czy rewitalizację Starego Miasta w Kostrzynie - mówi Katarzyna Obiegła z biura projektowego "Redan" ze Szczecina, firmy wiodącej prym w zwycięskim konsorcjum. Czy projektanci są warci pieniędzy, które gotowe jest wyłożyć miasto? To okaże się w drugim kwartale przyszłego roku - wtedy poznamy rezultaty ich pracy. Pod warunkiem jednak, że prace projektowe ruszą od razu.
- W poniedziałek oferenci zostali poinformowani o wynikach przetargu. Jeśli nie zostanie oprotestowany, uprawomocni się w ciągu dziesięciu dni i wtedy będziemy gotowi do podpisania umowy z konsorcjum - zapowiada Godlewski.
Na projekt nowego śródmieścia Katowic władze miasta zaplanowały wydać ok. 110 mln zł. Jednak już dziś wiadomo, że koszty mogą wzrosnąć i to znacznie. Chodzi między innymi o bardzo drogą przebudowę koryta Rawy, której pierwotnie w kosztorysie nie uwzględniono. Na razie jednak urzędnicy nie chcą rozmawiać o konkretnych kwotach.
W planach przebudowy jest między innymi przesunięcie ruchu tramwajowego z rynku w ul. św Jana oraz budowa przed dawnym Domem Prasy tzw. Miejskiego Obiektu Wielofunkcyjnego. Prace projektowe mają być prowadzone w dwóch fazach. W pierwszej kolejności powstaną projekty torowisk tramwajowych i alternatywnych wersji nowego rynku, które zostaną poddane konsultacjom społecznym.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?