Częstochowa bez obwodnicy i bez połączenia z lotniskiem

    Częstochowa bez obwodnicy i bez połączenia z lotniskiem

    P. Piesik, J. Strzelczyk

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Najważniejszy dla regionu częstochowskiego odcinek autostrady A1 z Piotrkowa Trybunalskiego do Pyrzowic ma zostać wybudowany już po mistrzostwach Europy w piłce nożnej w roku 2012.
    Na dodatek na całej swej długości - także na tzw. obwodnicy Częstochowy - autostrada ma być płatna - zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.

    Budowa tego odcinka ma zasadnicze znaczenie dla poprawy obsługi komunikacyjnej Polski. Brak 57 km odcinka autostrady spowoduje, że ruch tranzytowy skupi się na dotychczasowej DK-1 doprowadzając do przeciążenia tej arterii. W szczególnie trudnej sytuacji będzie Częstochowa, gdzie ta droga prowadzi przez gęsto zamieszkałe dzielnice centrum, blokując komunikację między zachodnią a wschodnią częścią miasta.


    Brak obwodnicy autostradowej powodować też będzie zwiększenie przez centrum miasta ruchu tranzytowego, w tym ciężkiego z Górnego i Dolnego Śląska w kierunku na Warszawę i Gdańsk.
    Odroczona też będzie możliwość poprawy skomunikowania Jasnej Góry, międzynarodowego centrum pielgrzymkowego, odwiedzanego rocznie przez 4,5 mln osób. Do 2012 r. nie będzie komunikacyjnie dostępny port lotniczy w Pyrzowicach.

    Prowadzący przez Częstochowę tranzytowy układ komunikacyjny, w tym stan DK-1 i DK-46, nie odpowiada możliwościom zwiększonego obciążenia. Jeżeli nie zmieniony zostanie harmonogram budowy autostrady A-1, samorząd miasta Częstochowy postuluje skierowanie środków z budżetu państwa w ramach programu budowy dróg na Euro 2012, na niezbędną modernizację DK-1 i częstochowskiego węzła drogowego.

    Jeśli tak się nie stanie, Częstochowa może wprowadzić lokalne ograniczenia w tranzycie ciężarówek.
    Częstochowski oddział Federacji Stowarzyszeń Naukowo- Technicznych NOT wystąpił do samorządów powiatów: częstochowskiego i kłobuckiego oraz gmin, przez które przebiegać będzie nowa autostrada A1 z inicjatywą wspólnego działania. Wraz z samorządowcami mieliby działać na rzecz jak najlepszych rozwiązań organizacyjnych podczas budowy i późniejszej eksploatacji autostrady. Jerzy Kocyga, doświadczony drogowiec, były dyrektor Wydziału Komunikacji Urzędu Wojewódzkiego, zaoferował w imieniu NOT społeczną współpracę.

    - Uważam, że to ostatni moment, w którym jeszcze możemy zabezpieczyć nasze potrzeby - stwierdził Jerzy Kocyga. - Działając razem możemy uzyskać o wiele więcej, niż gdybyśmy to samo robili pojedynczo.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Częstochowa bez obwodnicy i bez połączenia z lotniskiem

      XXXL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      W tym artykule nic nie może być dziwnego, bo przecież Częstochowa to małe zaściankowe miasteczko.
      A może wstrzymać część pieniędzy na badania wód geotermalnych w Toruniu, a przeznaczyć na budowę...rozwiń całość

      W tym artykule nic nie może być dziwnego, bo przecież Częstochowa to małe zaściankowe miasteczko.
      A może wstrzymać część pieniędzy na badania wód geotermalnych w Toruniu, a przeznaczyć na budowę infrastruktury drogowej w Częstochowie. Tym samym i pielgrzymi będą mieli lepszy dojazd.
      Ale taką decyzje musi ktoś podjąć kto jest stanowczy, a nie zmienia co kilka dni Swoje zdanie.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama