Wszystko z powodu tirów, które dojeżdżają przez ich dzielnicę do Euroterminalu w Sławkowie. Tę drogę wybierają też kierowcy, którzy jadą do huty szkła Saint Gobain Glass Polska, Sekurit oraz zakładów położonych w rejonie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Mieszkańcy o pomoc prosili już władze miasta i policję. Jak dotąd bez efektu
- Te drogi nie są przystosowane do tego, żeby jeździły po nich ciężkie pojazdy - przekonuje Tadeusz Rejowski ze Strzemieszyc.
Mieszkańcy o pomoc prosili już władze miasta i policję. Jak dotąd bez efektu. Do magistratu trafiły pisma właścicieli posesji z ulicy Orkana i Narutowicza, którzy prosili, żeby na tych ulicach postawić znaki zakazujące ruchu pojazdów o ładowności powyżej 12 ton.
- Niestety, od 2007, roku kiedy pojawił się ten problem, nie podjęto żadnych kroków. Przez ten czas doszło do znacznego uszkodzenia nawierzchni tych dróg - wylicza Rejowski.
Niedawno od jadącego tira odpadło koło, a tydzień temu ciężkie auto staranowało ogrodzenie i po prostu wjechało na jedną z posesji.
Przedstawiciele Eurotermi-nalu zgadzają się z opinią mieszkańców. - Nowa droga w tym rejonie jest bardzo potrzebna i to nie tylko mieszkańcom. Ograniczenia sieci drogowej są poważną barierą dla rozwoju działalności Euroterminalu - przyznaje Adam Bednarz z katowickiej Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy Euroterminal.
Niestety, choć CZH uczestniczy w rozmowach dotyczących drogowych inwestycji w tym rejonie, to jednak jako samodzielna jednostka gospodarcza, może prowadzić inwestycje wyłącznie na własnym terenie. Mimo to szanse na nową drogę do Euroterminalu są. O konkretnych terminach jednak ciągle jeszcze nie można mówić.
- Czekamy na decyzję Ministerstwa Infrastruktury, która określi kategorię drogi, która ma tam powstać. Od tego zależy m.in. kto będzie płacił za budowę - wyjaśnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na razie przygotowano wstępną koncepcję, która zakłada budowę drogi, która połączy terminal w Sławkowie z Drogą Krajową nr 94 w Sławkowie z Drogą Krajową nr 1 w Sosnowcu. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej oraz wykonywane są geodezyjne podziały gruntów.
- Termin realizacji tej inwestycji będzie możliwy do określenia dopiero po wydaniu przez Ministra Infrastruktury decyzji w sprawie kategorii drogi. Wtedy też będzie można mówić o kosztach - mówi Dorota Marzyńska. Wstępne szacunki mówią o prawie 100 mln zł.
Mieszkańcy Strzemieszyc będą musieli się zadowolić czasowym rozwiązaniem. Dąbrowscy urzędnicy pracują nad wprowadzeniem w ich dzielnicy zmiany organizacji ruchu jeszcze w tym roku.
- Objazd dla tirów zaczynałby się już w Sosnowcu, gdzie samochody byłyby kierowane ulicą Kazimierzowską, a potem zamiast przez Strzemieszyce, na DK 94 - mówi Arkadiusz Grządziel z Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?