Dlaczego dochodzi do wypadków na trasie Częstochowa -...

    Dlaczego dochodzi do wypadków na trasie Częstochowa - Kłobuck?

    P. Piesik, A. Jelonek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Policjanci badają przyczyny śmiertelnego wypadku, do jakiego doszło w Gruszewni. Jeden z naszych Czytelników twierdzi, że to kolejna ofiara drogi śmierci.
    Policyjne statystyki przeczą tej opinii, ale równa jak stół droga kusi kierowców do deptania na gaz. Zakazy nie pomagają, więc w akcji będzie więcej radarów.

    Odcinek Drogi Krajowej nr 43 z Częstochowy do Kłobucka dorobił się złej sławy. Na trzykilometrowej trasie między Lgotą a Gruszewnią dochodzi do wypadków i wszystko wskazuje na to, że ich przyczyną jest zbyt dobry stan wyremontowanej niedawno drogi. Trzeba wysłać radiowozy z radarami i wlepiać słone mandaty

    Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Kłobucku pracują w tej chwili nad wyjaśnieniem okoliczności śmiertelnego wypadku, do którego doszło w minioną sobotę w Gruszewni. Około godziny 11, 33-letni mieszkaniec Częstochowy kierując peugeotem zjechał na lewy pas ruchu i zderzył się czołowo z nadjeżdżającym z przeciwka ciężarowym renaultem. Zginął na miejscu. Kierowca ciężarówki trafił z lekkimi obrażeniami do szpitala.

    "To już chyba piąty śmiertelny wypadek na tym odcinku drogi od miesiąca, a kraksy zdarzają się głównie z udziałem tirów" - napisał do nas czytelnik, Konrad K. z Kłobucka. "Ten odcinek ma na sumieniu wielu ludzi. Najpoważniejsze wypadki są na skrzyżowaniu DK 43 w Lgocie z drogą w kierunku Białej".

    Podinspektor Maciej Szyszka, rzecznik kłobuckiej komendy policji potwierdza, że droga nr 43 jest jedną z bardziej niebezpiecznych w powiecie. Główną przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość. Nie pomagały ograniczenia prędkości do 70 kilometrów na godzinę. Kierowcy lekceważyli znaki, ale trochę się poprawiło, kiedy wysyłano tam nieoznakowane radiowozy z radarami.

    Policyjne statystyki nie dają jednak powodów do określania tej szosy "drogą śmierci". Od początku roku w Gruszewni zdarzyły się 4 kolizje. Ale 3 maja w Libidzy doszło do śmiertelnego wypadku, a w Lgocie podobne zdarzenie miało miejsce w kwietniu. Jednak w roku ubiegłym zanotowano na tym odcinku drogi tylko 5 wypadków.

    - Drogowcy nie ponoszą tu żadnej winy. Przecież trudno mieć do nich pretensje, że droga po ostatnim remoncie ma nawierzchnię równą jak stół. Skoro taka szosa zachęca do naciskania gazu, powinna działać policja. Trzeba tam wysłać radiowozy z radarami i wlepiać słone mandaty - twierdzi Marcin Jackowski, częstochowianin.

    Policjanci podzielają tę opinię, zapowiadają, że radiowozy zaopatrzone w wideorejestratory oraz najnowsze urządzenia radarowe będą się częściej pojawiać na tej trasie.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tytus

      popis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 69 / 70

      Ta droga jest niebezpieczna ponieważ jest zbyt wąska.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bariery drogowe Kłobuck -Częstochowa

      Marius (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 55

      Jeżeli już zainteresował mnie temat Drogi Cz-wa Kłobuck .
      To warto wskazać Bariery Drogowe na w/w trasie.
      Jeżeli już ktoś musi jechać do Częstochowy to Musi również w jakiś sposób powrócić ....rozwiń całość

      Jeżeli już zainteresował mnie temat Drogi Cz-wa Kłobuck .
      To warto wskazać Bariery Drogowe na w/w trasie.
      Jeżeli już ktoś musi jechać do Częstochowy to Musi również w jakiś sposób powrócić .

      I. ZA lIBIDZĄ-ktoś mądry ustawił betonowe pachołki.
      Nie wim kto o tym decydował ale zapewne kiepską uczelnię budowlaną ukńczył .A Prawa Jazdy raczej nie posiada -ze względu na brak wyobrażni.

      Załóżmy -wracamy z Częstochowy we Mgle -co stanie się gdy np przy 40 km/h uderzymy w taki pachołek betonowy-Pozostawiam to pytanie retorycznym.

      Z pewnością "Nie jestem jedyną królewną w tym Powiecie".Kierowców jest wielu i każdy reprezentuje różne możliwości.Można by bronić tezy -że dany straceniec zna drogę i nie wjedzie w betonowy Pachoł.Ale jeżeli będzie to osoba np z Poznania ,która nie zna trasy albo wewnętrzny system nawigacji każdego człowieka zawiedzie we mgle- co zdarza się nagminnie.
      Kodeks drogowy mówi -zjedz na bok i poczkaj aż mgła ustanie.

      Tak uczynię gdy do domu będe miał ze 100 km a mgła będzie bardzo uciążliwa do jazdy.
      W przeciwnym razie będe próbował za wszelką cene dojechać ...


      Prawdopodobienstwo w/w sytuacji można odnieść do kierowców -99.9% postąpi podobnie -Jadę powoli jakoś dojadę.

      Drugie miejsce w którym moje odczucia przedstawiają się następująco:

      "Uda się albo się nie uda"

      Trasa:Łobodno -Kamyk
      Kamyk -Łobodno.

      Dokładnie mam na myśli wzniesienie przed kamykiem lub za kamykiem jak kto woli.

      Nigdy nie wiem czy trafię na wariata czy nie .Albo też kiedy trafię na WARIATA.
      Mogę uczyniĆ TYLKO JEDNO OGRANICZYĆ PRĘDKOŚĆ DO MINIMUM I W RAZIE CZEGO ZJECHAĆ NA WZNIESIENIE NA POBOCZU.

      Nierozumiem -trwa remont tego odcinka
      Nie dałoby się wywieżć ziemi z tego mijesca aby można było dostrzec pojazdy nadjeżdzające z przeciwnego kierunku.

      Tak czy siak :
      Konkluzja jest jedna .
      Nie trzeba jechać do Afganistanu z kontyngentem polskich wojsk aby pozbawić się życia w niedalekich okolicach naszego regionu....

      O innych miejscach nieznanych w Polsce -szkoda pisać i opowiadaćbo cięzko byłoby je sobie wyobrazić

      Mariusz




      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autostrada do nieba !

      Marius (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 73 / 56

      "Podinspektor Maciej Szyszka, rzecznik kłobuckiej komendy policji potwierdza, że droga nr 43 jest jedną z bardziej niebezpiecznych w powiecie. Główną przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość. Nie...rozwiń całość

      "Podinspektor Maciej Szyszka, rzecznik kłobuckiej komendy policji potwierdza, że droga nr 43 jest jedną z bardziej niebezpiecznych w powiecie. Główną przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość. Nie pomagały ograniczenia prędkości do 70 kilometrów na godzinę. Kierowcy lekceważyli znaki, ale trochę się poprawiło, kiedy wysyłano tam nieoznakowane radiowozy z radarami"


      Nic nie mam do Pana Marcina ale -Policjanci powinni mieć szerszy horyzont spojrzenia na sprawę.Oczywiście rozumiem ,że nikt nie powie Tak jest za wąsko -ponieważ za takie słowa -mógłby się narazić przełożonym i w konsekwencji utracić posadę .

      Zjawisko -Ograniczania odpowiedzialności..


      W miejscowości X wpadłem w wyrwę -spowodowaną nagłym zapadnięciem się gruntu na całej długości jezdni i o szerokości 2 metrów i głębokości 20 cm.

      Była godzina 8:00

      Co czyni miejscowy zarząd dróg:

      Ustawia około godziny 16:00 tego samego dnia znak ograniczający do 40 km/h.

      Kierowcy -nie reagują na niego w ciągu 1 godziny miski olejowe tłucze około 20 pojazdów.

      Co czyni zarząd dróg :około godziny 18:00 Ustawia znak ograniczający prędkość do 10 km/h

      Taki stan rzeczywisty utrzymuje się do następnego dnia do godziny 11:00

      Podejrzewam ,że uszkodzonych pojazdów jest już około 200 .

      Co czyni zarząd dróg


      O godzinie 11:00 następnego dnia ustawia
      z jednej i z drugiej strony bramki -biało czerowne skutecznie ograniczające prędkość-do 10 km / h.

      Reasumując

      Uszkodzonych pojazdów jest około 400 -bo cały proceder trwał około 25 godzin.

      Wystarczyło wystawienie znaku ograniczającego prędkość aby uchylić się od odpowiedzialności odszkodowawczej.

      W konsekwencji teren,miejsce było żle oznakowane.

      Zwykła staranność ,doświadczenie służb drogowych poczucie obowiązku winny skłonić służby drogowe ,by tak zabezpieczyć miejsce wyrwy aby uniemożliwić podróż w granicach 60-80 km/h.
      Samo ustawienie znaku -(Jeżdzenie na pamięć )uniemożliwia przestrzegania przepisów.



      Super-Widocznie Zarząd dróg zareagował na prośbę -ubezpieczyciela-ponieważ sam umył ręce-w granicach czynów zgodnych z prawem.

      Podobnie jest z drogą Klobuck -Częstochowa

      Musi to trafić na kogoś -"kto będzie dysponował odpowiednimi środkami finansowymi i będzie mu się jeszcze chciało powalczyć "

      Prawda jest następująca

      Jest to droga krajowa -powinna być szersza.
      I dla dobra osób zamieszkujących ten Teren winny być przeprowadzone zmiany -ponieważ w/w populacja jest szczególnie narażona na utratę życia i zdrowia.

      Zobaczymy co będzie czas .......!

      Marius
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tak -Najlepiej Karać

      Mariusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 72 / 53

      Znów mamy rozwiązanie :

      Mandat ,Wideo rejstrator,
      I znów odpowiedzialność spada na zwykłego człowieka .
      No przecież jest znak ,co chcecie-za szybko jechał .

      Może należy dokupić -system...rozwiń całość

      Znów mamy rozwiązanie :

      Mandat ,Wideo rejstrator,
      I znów odpowiedzialność spada na zwykłego człowieka .
      No przecież jest znak ,co chcecie-za szybko jechał .

      Może należy dokupić -system ratunkowy do samochodu z wyrzutnią spadochronową
      np widzę tira na moim pasie to co
      Guzik - i mała katapulta..

      Jak świat
      światem ludzie ,kierowcy nie będą przestrzegać znaków-i nic nie pomoże -będą ginąć.

      a jeżeli ktoś myśli to mamy 21 wiek i czas najwyższy dostosować
      drogi do samochodów dostępnych na rynku.

      Po wtóre stara droga była lepsza -można było uciec na pobocze a dziś nie ma gdzie...


      Jeżdzę tą drogą od 16 lat-ostatnio coraz mnie 0d 2007.

      i nie raz poza górką w nocy np około 12:00
      wyłaniały mi się dwa tiry z przeciwka.

      Na starej drodze miałem gdzie zjechać -A DZIŚ JUŻ TEJ MOŻLIWOŚCI MI BRAKUJE.

      Pobocze nieraz dawało mi poczucie bezpieczeństwa a dziś
      niestety brakuje asfaltowego pobocza :Drogi :ŁOBODNO -cZĘSTOCHOWA
      cZĘSTOCHOWA -KŁOBUCK
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po Remoncie:2007 r

      Mariusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 76 / 79

      http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,72477272,72477272,Droga_Czestochowa_Klobuck_po_remoncie.html


      Treśc:


      Droga Częstochowa -Kłobuck-po remoncie
      Autor: koliber761 25.11.07, 04:02 Dodaj do...rozwiń całość

      http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,72477272,72477272,Droga_Czestochowa_Klobuck_po_remoncie.html


      Treśc:


      Droga Częstochowa -Kłobuck-po remoncie
      Autor: koliber761 25.11.07, 04:02 Dodaj do ulubionych zarchiwizowany


      -- Kilka dni wstecz -otwarto do użytkowania pas drogi pomiędzy
      Częstochową a Kłobuckiem.
      Moje odczucia z podróży są następujące-porażka:
      WĄSKO,CIASNO,POPRZEDNIA PAS BYŁ SZERSZY -MOŻNA BYŁO
      ZJECHAC ,PRZESUNĄC SIĘ -SKORZYSTAC Z POBOCZ.
      DZIŚ -BARDZO MI PRZYKRO ALE JEST NIEBEZPIECZNIE ,NIEMIŁO A NAWET
      POWIEDZIAŁBYM NIESMACZNIE I ODRAŻAJĄCO
      ASFALT TO CZYSTA SMOŁA -GDY JEDZIEMY NOCĄ A JAK DOTĄD NIE MA LINI
      ROZGRANICZAJĄCYCH PAS RUCHU MOŻEMY WYLĄDOWAC NP PO ŚRODKU I WYMUSIĆ
      PIERWSZEŃSTWO SAMOCHODOM NADJEŻDŻAJĄCYM Z PRZECIWKA-SZCZEGÓLNIE W
      SYTUACJI WŁĄCZANIA SIĘ DO RUCHU NP WYJEŻDZAJĄC Z LGOTY NA
      CZĘSTOCHOWE.
      sTAN NAWIERZCHNI -PO REMONCIE JEST OK ALE JAKOŚC ASFALTU -
      SZCZEGÓLNIE KOLOR BUDZI GROZĘ-POWODUJE WYTĘŻENIE WZROKU ,DAJE
      NIEPWENOŚC -DLACZEGO OD KILKU LAT STOSUJE SIĘ TAKI RODZAJ PODŁOŻA -
      CZARNY ODRAŻAJĄCY -NIEWYGODNY DLA KIEROWCÓW I INNYCH UŻYTKOWNIKÓW
      DRÓG.

      POWIEDZIAŁBYM:ASFALT ,KTÓRY STANOWI ZARGOŻENIE BEZPIECZEŃSTWA
      POWSZECHNEGO.

      pODRÓŻUJĄC PO KRAJU CZĘSTOKROĆ SPOTYKAM SIĘ Z TĄ NAWIEŻCHNIĄ-
      UCIĄŻLIWĄ -PODCZAS OPADÓW DESZCZU ,SZCZEGÓLNIE GDY OPADOM TOWARZYSZY
      ZMROK
      PYTANIE GDZIE SĄ TE ASFALTY SPRZED 10 LAT JASNE ,Z DOMIESZKAMI
      KRUSZYWA-ZUPEŁNIE INACZEJ SIĘ PO NICH PODRÓŻUJE.




      koliber761@wp.pl



      Jeżeli ma być bezpiecznie -musi być szeroko .

      Po drugie :


      Tam wszędzie gdzie są górki np za Gruszewnią ,Przed Kamykiem nawierzchnia winna być zebrana i wyrównana .Jeżeli rafimy na wariata z przeciwka ,który wyprzedza -możemy już wykupić Alejkę za trupkiem,,,,,,,,,,,,,,,,


      Jeżeli ktoś buduje market -potrafi nawet zmienić bieg rzeki a prosta czynność w trakcie budowy drogi jaką jest zebranie ,wybranie gruntu stwarza problem..

      Nikt nie wyśli o bezpieczenstwie -myśli się tylko o pieniądzach jak uszczupliś ,jak zaoszczędzić ,gdzie postawić znak ograniczając -po to tylko by się zabezpieczyć przed odpowiedzialnością
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Droga Częstochowa-- Kłobuck

      Mariusz Z (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 106 / 76

      No cóż
      nie pomyliłem się :

      http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,72477272,72477272,Droga_Czestochowa_Klobuck_po_remoncie.html

      Przestałem jeżdzić tą drogą -jeżdże przez Kamyk....


      a NAWET w...rozwiń całość

      No cóż
      nie pomyliłem się :

      http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,72477272,72477272,Droga_Czestochowa_Klobuck_po_remoncie.html

      Przestałem jeżdzić tą drogą -jeżdże przez Kamyk....


      a NAWET w TEJ CHWILI PRZEZ łOBODNA -AKURAT MUSZĘ I CO SIĘ DZIEJE.


      wSZĘDZIE ZWĘŻAJĄ DROGI-CO TO ZA DEBIL WYMYŚLIŁ NIE WIEM.
      oSZCZĘDNOŚĆ ZA CENĘ LUDZKIEGO ŻYCIA.

      tRZEBA PORUSZAĆ TAKIE TEMATY -BO W PRZECIWNYM WYPADKU DO PRACY ZACZNIEMY PODRÓŻOWAĆ cZOŁGAMI LU LUB WALCAMI -ŻEBY BYŁO BEZPIECZNIE..

      lUDZIE KOCHANI DROGI KRAJOWE -WĄSKIE PO TO TYLKO BY OGRANICZYĆ PRĘDKOŚĆ.

      iSTNA pARANOJA:


      mARZY MI SIĘ dWUPASÓWKA W JEDNYM KIERUNKU RUCHU NP"cZĘSTOCHOWA -kRZEPICE.

      wSIADASZ RANO DO ROBOTY "NA BLAT WCHODZI NP 140 LATEM I MKNIESZ"
      zJAZDY DO MIEJSCOWOŚCI NP DO KŁOBUCKA DO LGOTY ,gRUSZEWNI ...

      nO CÓŻ -POZOSTANIE TO W SFERZE MARZEN

      takie rzeczy tylko gierek w polsce potrafił


      MARIUSZ
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wyprzedzanie

      filip (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 98 / 74

      To samo dotyczy drogi Częstochowa-Wręczyca. Prosta w terenie zabudowanym, nikt nie przestrzega ograniczeń, do tego drobne górki na których nie widać pojazdu z naprzeciwka, kiedyś była podwójna...rozwiń całość

      To samo dotyczy drogi Częstochowa-Wręczyca. Prosta w terenie zabudowanym, nikt nie przestrzega ograniczeń, do tego drobne górki na których nie widać pojazdu z naprzeciwka, kiedyś była podwójna ciągłą, teraz została usunięta. Prośby miejscowych władz skończyły się stwierdzeniem, że policja powinna wyegzekwować przestrzeganie przepisów. Problem nie chciany przez nikogo - granica dwóch powiatów. Strach wyjść na ulicę. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niebezpieczna droga

      piechór (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 75 / 82

      Ludzie proszę nie bądżcie kretynami! Projektant projektowała władze lokalne i policja jakie uwagi wniosła??? Skrzyżowania z drogami lokalnymi tak winny wyglądać?Co dzieje się jak idzie pielgrzymka...rozwiń całość

      Ludzie proszę nie bądżcie kretynami! Projektant projektowała władze lokalne i policja jakie uwagi wniosła??? Skrzyżowania z drogami lokalnymi tak winny wyglądać?Co dzieje się jak idzie pielgrzymka lub jedzie autobus, ciągnik rolniczy?Dla kogo lub przeciw czemu wykopana fosa przy drodze?zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama