Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cieszyn szuka agencji, która nagłośni jubileusz 1200-lecia

Łukasz Klimaniec
Chcemy promować Cieszyn - mówi burmistrz Ficek. Na zdjęciu z koszulką z logo obchodów
Chcemy promować Cieszyn - mówi burmistrz Ficek. Na zdjęciu z koszulką z logo obchodów fot. Łukasz klimaniec
O Cieszynie ma być głośno. Miasto w przyszłym roku obchodzi jubileusz 1200-lecia powstania i władze miasta chcą to wykorzystać.

- Chcemy promować Cieszyn, by od stycznia do stycznia mówiło się o naszym mieście - podkreśla burmistrz Bogdan Ficek. Na promocję miasto wyłoży unijne pieniądze, które dostało na projekt Ciesz się Cieszynem 1200 lat.

Burmistrz ogłosił już przetarg na znalezienie firmy, która przygotuje kampanię promocyjną. Znalezienie agencji reklamowej to konieczność, bo Biuro Promocji cieszyńskiego urzędu nie jest w stanie zająć się... promocją obchodów na taką skalę.

- Takie wydarzenie to samograj. Ale nasze Biuro Promocji ma bardzo szczupłe kadry i na dodatek jest już zaangażowane w organizację ponad 160 imprez związanych z 1200-leciem. A są firmy, które doskonale potrafią nagłośnić takie wydarzenie, a nawet zdobyć sponsorów na taką promocję miasta - tłumaczy decyzję burmistrz.

Obchody 1200-lecia legendarnego założenia Cieszyna to święto obu miast przedzielonych Olzą - Cieszyna i Czeskiego Cieszyna. Po polskiej stronie sporządzone zostało kalendarium wydarzeń. Na organizację cyklu imprez z okazji niezwykłego jubileuszu Cieszyn zdobył ze środków Unii Europejskiej blisko 635 tys. złotych. Za te pieniądze odbędzie się koncert inaugurujący rok jubileuszowy (2 stycznia 2010 roku), tryptyk koncertowy Muzyka dawna w Cieszynie (czerwiec 2010) oraz galowy koncert w kościele Jezusowym (27 sierpnia 2010), gdzie Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia wykona VIII Symfonię oraz skomponowane specjalnie na tę okazję przez prof. Krzysztofa Pendereckiego Fanfary na 1200-lecie Cieszyna.
Przyznając pieniądze Unia zgodziła się, by 290 tysięcy złotych przeznaczyć na promocję miasta, które przez cały najbliższy rok będzie obchodzić swoje wyjątkowe święto. Bo prócz doniosłych wydarzeń kulturalnych będą inne imprezy jak wielki festyn z okazji Święta Trzech Braci oraz Eurocon, czyli europejski konwent miłośników fantastyki, jaki w sierpniu odbędzie się w obu Cieszynach.

O 1200-leciu legendarnego założenia Cieszyna ma być głośno w całej Polsce nie tylko w prasie, radiu i telewizji. Informacje zachęcające do wizyty nad Olzą znajdą się także na niestandardowych nośnikach outdoorowych (reklama zewnętrzna) oraz w działaniach związanych z szeroko rozumianym public-relations.

Dlatego przed agencją, która wygra przetarg Cieszyn postawi także za cel zdobycie sponsorów, którzy wyłożą dodatkowe pieniądze na promocję obchodów 1200-lecia. Wtedy może np. pojawić się więcej spotów reklamowych w telewizji.

- Naszym zamiarem jest, by ludzie tu przyjeżdżali, a ci, którzy tylko przejeżdżają przez Cieszyn, żeby zatrzymywali się w naszym mieście. Liczymy też na turystów wypoczywających w Ustroniu czy Wiśle, by oni także zaglądnęli do Cieszyna - zaznacza burmistrz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!