Katowicka loża BCC: Dlaczego nie lubimy swoich firm?

Katowicka loża BCC: Dlaczego nie lubimy swoich firm?

Magdalena Nowacka

Dziennik Zachodni

Aktualizacja:

Dziennik Zachodni

Pracownicy nie lubią swojej firmy, nie identyfikują się z nią, a szefowie traktują ich jak maszyny i nie czują potrzeb swych podwładnych? Sposobem na zmianę tych niekorzystnych faktów jest zmodyfikowanie kultury organizacji firmy. Po to, aby firma odniosła sukces.
W Media Centrum odbyło się seminarium po hasłem Kulturalna firma w czasach kryzysu - czy to ma sens? organizowane przez katowicką lożę Business Centre Club.

O kulturze organizacji przedsiębiorstwa mówi Grażyna Majcher-Magdziak


W programie seminarium znalazły się informacje na temat czym jest kultura organizacji, jak sprawdza się i jaka jest jej waga we współczesnej gospodarce.
Na podstawie analizywielu firm zostały zaprezentowane różne modele kultury w danych firmach. Wykład prowadziła Grażyna Majcher-Magdziak (Prezes BAA Polska), członek Rady Organizatorów BCC i ekspert BCC ds. polityki Skarbu Państwa i restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Grażyna Majcher-Magdziak podkreśliła, iż kultura organizacji firmy, to nic innego jak grupa sposobów, zachowań, systemów wartości i reguł, którymi kierują się w sposób nieuświadomiony pracownicy danej firmy. Dotyczy to szeregu aspektów od ubioru, poprzez godziny pracy o których wypada lub nie wyjść z firmy przez piątkowe spotkania integracyjne.

- W Stanach zastanawiano się, dlaczego są dwie teoretyczne podobne firmy, a jednak jedna z nich lepiej sobie radzi. Okazuje się, że to właśnie dzięki kulturze organizacji. I najważniejsze jest, żeby kierujący firmami, nauczyli się ją świadomie kształtować. Trwa to zwykle około 4-5 lat - wyjaśniała Grażyna Majcher-Magdziak.

Dyskutowano także jak kształtować tę kulturę w warunkach załamania gospodarczego i jak dzięki niej kształtować markę firmy.

- Nie powiem głosem naukowca, ale dla mnie kulturalna firmy w dobie kryzysu stawia na dobrą komunikację. Z jednej strony dotyczy to wypracowania takich kontaktów z pracownikami, aby nie utracić wzajemnych relacji. Z drugiej strony ta forma dobrej komunikacji dotyczy także relacji z kontrahentem - mówił na początku spotkania Zenon Nowak, gospodarz spotkania, prezes Prasy Śląskiej.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze (3)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kultura organizacji po polsku

Niniol (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 14

Zap....laj za darmo po godzinach, a jak nie to wyp...laj. 10 innych czeka na twoje miejsce za bramą.
Albo po profesorsku - każdego pracownika da się zastąpić skończoną liczbą studentów.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
najciemniej jest pod latarnią

smuga (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

ubawiłam się zacnie słysząc, że seminarium o kulturze organizacyjnej odbyło się w media centrum. to kolejny dowód na to, że najciemniej jest pod latarnią

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kulturalna firma

czytelnik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 10

komentarz usunięty za złamanie regulaminu

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

DZ poleca

Wideo