Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowicka loża BCC: Dlaczego nie lubimy swoich firm?

Magdalena Nowacka
Mikołaj Suchan
Pracownicy nie lubią swojej firmy, nie identyfikują się z nią, a szefowie traktują ich jak maszyny i nie czują potrzeb swych podwładnych? Sposobem na zmianę tych niekorzystnych faktów jest zmodyfikowanie kultury organizacji firmy. Po to, aby firma odniosła sukces.

W Media Centrum odbyło się seminarium po hasłem Kulturalna firma w czasach kryzysu - czy to ma sens? organizowane przez katowicką lożę Business Centre Club.

O kulturze organizacji przedsiębiorstwa mówi Grażyna Majcher-Magdziak

W programie seminarium znalazły się informacje na temat czym jest kultura organizacji, jak sprawdza się i jaka jest jej waga we współczesnej gospodarce. Na podstawie analizywielu firm zostały zaprezentowane różne modele kultury w danych firmach. Wykład prowadziła Grażyna Majcher-Magdziak (Prezes BAA Polska), członek Rady Organizatorów BCC i ekspert BCC ds. polityki Skarbu Państwa i restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Grażyna Majcher-Magdziak podkreśliła, iż kultura organizacji firmy, to nic innego jak grupa sposobów, zachowań, systemów wartości i reguł, którymi kierują się w sposób nieuświadomiony pracownicy danej firmy. Dotyczy to szeregu aspektów od ubioru, poprzez godziny pracy o których wypada lub nie wyjść z firmy przez piątkowe spotkania integracyjne.

- W Stanach zastanawiano się, dlaczego są dwie teoretyczne podobne firmy, a jednak jedna z nich lepiej sobie radzi. Okazuje się, że to właśnie dzięki kulturze organizacji. I najważniejsze jest, żeby kierujący firmami, nauczyli się ją świadomie kształtować. Trwa to zwykle około 4-5 lat - wyjaśniała Grażyna Majcher-Magdziak.

Dyskutowano także jak kształtować tę kulturę w warunkach załamania gospodarczego i jak dzięki niej kształtować markę firmy.

- Nie powiem głosem naukowca, ale dla mnie kulturalna firmy w dobie kryzysu stawia na dobrą komunikację. Z jednej strony dotyczy to wypracowania takich kontaktów z pracownikami, aby nie utracić wzajemnych relacji. Z drugiej strony ta forma dobrej komunikacji dotyczy także relacji z kontrahentem - mówił na początku spotkania Zenon Nowak, gospodarz spotkania, prezes Prasy Śląskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Katowicka loża BCC: Dlaczego nie lubimy swoich firm? - Dziennik Zachodni