Radny nie może promować Cieszyna, bo logo to mienie gminy

    Radny nie może promować Cieszyna, bo logo to mienie gminy

    Łukasz Klimaniec

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Integracyjny Ośrodek Terapii Styl chciał promować Cieszyn i 1200-lecie legendarnego założenia miasta, umieszczając m.in. logo 1200-lecia i herb Cieszyna na opaskach, wisiorkach, brelokach i koszulkach.
    Burmistrz nie dał na to zgody dlatego, że właścicielem ośrodka jest radny Czesław Banot. - Według naszego radcy prawnego, radny wykorzystywałby mienie komunalne do prowadzenia działalności gospodarczej. Tego zabrania ustawa. Logo i herb stanowią własność miasta, czyli mienie komunalne - tłumaczy Jan Matuszek, wiceburmistrz Cieszyna.

    Czesław Banot uważa, że sytuacja jest absurdalna.
    - Szkoda, bo chciałem promować Cieszyn i jubileusz. Miasto by zyskało. Rozumiem przepis, jeśli ktoś chciałby robić interesy na majątku gminnym, ale w tej sytuacji... Cóż, przepisy nie są idealne - komentuje.
    Nie ukrywa, że krótko po odmowie zlecił stworzenie dla własnych potrzeb nowego logo obchodów 1200-lecia legendarnego założenia miasta. - Łatwo nie będzie, bo poprzeczka jest wysoko postawiona. Obecne logo wykorzystujące znak nieskończoności przypadło mi do gustu - przyznaje.

    Radny wykorzysta też historyczny herb Cieszyna, który nie został przez urząd zastrzeżony. Takie symbole znajdą się m.in. na breloczkach na kluczyki dla osób niedowidzących.
    Zgodnie z prawem, by radny mógł wykorzystać symbole oraz herb, o które wnioskował, musiałby zrzec się mandatu.

    - Nie zamierzam rezygnować. Zostało 1,5 roku kadencji i mam trochę do zrobienia dla mieszkańców - mówi Banot.
    Jan Matuszek przyznaje, że instytucje i firmy często występują o zgodę na wykorzystywanie symboli Cieszyna. Jeśli firma i towar, na jakim mają znaleźć się znaki, nie budzą kontrowersji, nie ma problemu. Jednak w przypadku radnego przeszkodą jest ustawa.

    - Jesteśmy zainteresowani, by logo 1200-lecia pojawiło się na produktach wytwarzanych w Cieszynie. Np. gdyby Brackie czy Polifarb wypuścili serię produktów z logo 1200-lecia. To byłaby świetna promocja - dodaje wiceburmistrz.

    Miasto szuka agencji reklamowej, która zajmie się promocją 1200-lecia.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo