Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Radny nie może promować Cieszyna, bo logo to mienie gminy

Łukasz Klimaniec
Takim logo radny nie może się posługiwać
Takim logo radny nie może się posługiwać Fot. Łukasz Klimaniec
Integracyjny Ośrodek Terapii Styl chciał promować Cieszyn i 1200-lecie legendarnego założenia miasta, umieszczając m.in. logo 1200-lecia i herb Cieszyna na opaskach, wisiorkach, brelokach i koszulkach.

Burmistrz nie dał na to zgody dlatego, że właścicielem ośrodka jest radny Czesław Banot. - Według naszego radcy prawnego, radny wykorzystywałby mienie komunalne do prowadzenia działalności gospodarczej. Tego zabrania ustawa. Logo i herb stanowią własność miasta, czyli mienie komunalne - tłumaczy Jan Matuszek, wiceburmistrz Cieszyna.

Czesław Banot uważa, że sytuacja jest absurdalna.
- Szkoda, bo chciałem promować Cieszyn i jubileusz. Miasto by zyskało. Rozumiem przepis, jeśli ktoś chciałby robić interesy na majątku gminnym, ale w tej sytuacji... Cóż, przepisy nie są idealne - komentuje.
Nie ukrywa, że krótko po odmowie zlecił stworzenie dla własnych potrzeb nowego logo obchodów 1200-lecia legendarnego założenia miasta. - Łatwo nie będzie, bo poprzeczka jest wysoko postawiona. Obecne logo wykorzystujące znak nieskończoności przypadło mi do gustu - przyznaje.

Radny wykorzysta też historyczny herb Cieszyna, który nie został przez urząd zastrzeżony. Takie symbole znajdą się m.in. na breloczkach na kluczyki dla osób niedowidzących.
Zgodnie z prawem, by radny mógł wykorzystać symbole oraz herb, o które wnioskował, musiałby zrzec się mandatu.

- Nie zamierzam rezygnować. Zostało 1,5 roku kadencji i mam trochę do zrobienia dla mieszkańców - mówi Banot.
Jan Matuszek przyznaje, że instytucje i firmy często występują o zgodę na wykorzystywanie symboli Cieszyna. Jeśli firma i towar, na jakim mają znaleźć się znaki, nie budzą kontrowersji, nie ma problemu. Jednak w przypadku radnego przeszkodą jest ustawa.

- Jesteśmy zainteresowani, by logo 1200-lecia pojawiło się na produktach wytwarzanych w Cieszynie. Np. gdyby Brackie czy Polifarb wypuścili serię produktów z logo 1200-lecia. To byłaby świetna promocja - dodaje wiceburmistrz.

Miasto szuka agencji reklamowej, która zajmie się promocją 1200-lecia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!