Pusto i cicho! Katowicki rynek bez tramwajów

Pusto i cicho! Katowicki rynek bez tramwajów

Justyna Przybytek

Dziennik Zachodni

Aktualizacja:

Dziennik Zachodni

Od dziś przez trzy tygodnie między Rynkiem, a pętlą w Zawodziu nie będą kursowały tramwaje. Utrudnienia są związane z przebudową torowiska, prowadzoną na tym odcinku przez spółkę Tramwaje Śląskie. To już ostatni etap prac.
- Ta przerwa zostanie spożytkowana na modernizację na krótkich odcinkach torów w tych miejscach, gdzie są rozjazdy z dwóch torów na jeden oraz na budowę przejazdu skośnego (tory przecinające jezdnię - przyp. red.) w Zawodziu na wysokości stacji benzynowej - wyjaśnia Szczepan Wodniok, dyrektor inwestycyjny w spółce Tramwaje Śląskie.

Szczegółowy rozkład jazdy znajdziesz TUTAJ

Kosztująca ok. 25 mln zł modernizacja torów na ul. 1 maja i Warszawskiej planowo ma się zakończyć 15 grudnia. Do tego czasu na tej trasie pasażerów zamiast tramwajów będą woziły zastępcze autobusy, oznaczone jako T-20.
Będą kursowały co pięć minut w dni robocze oraz co 12 minut w dni wolne. Trasa zastępczych autobusów w kierunku pl. Wolności będzie poprowadzona ul. 1 Maja i Warszawską, przez Rynek, ul. 3 Maja i przez Plac Wolności. Na czas remontu, nowe rozkłady jazdy będą obowiązywały na trasie linii 6, 11, 13, 14, 15, 16, 19, 20. 14 będzie kursowała między dworcem PKP w Mysłowicach, a pętlą w Zawodziu co 15 minut. Z podobną częstotliwością będzie jeździł tramwaj linii 15 na trasie między pętlą w Zagórzu a pętlą w Zawodziu.

Efekty modernizacji najbardziej powinni odczuć pasażerowie. - Tory od pętli w Zawodziu do ul. Bogucickiej to teraz tory na płytach nawierzchniowych, a te do Rynku na płytach nawierzchniowych w technologii szyny pływającej - tłumaczy Wodniok. To oznacza, że na tej trasie tramwaje nie powinny już wypadać z szyn, a pasażerami nie będzie trząść. Na remontowanym odcinku oprócz nowych torów zobaczymy także wiaty przystankowe. Docelowo ma ich być 14. Niestety, gorzej będą mieć kierowcy: z powodu nowych wiat i szerszych przystanków dwupasmowa ul. Warszawska przy przystankach ma tylko po jednym pasie. Efekt to oczywiście korki, które tworzą się na drodze.

Kolejne remonty na katowickich torowiskach planowane są w przyszłym roku. Spółka TS będzie aplikowała o ok. 580 mln zł z funduszy unijnych. W planach jest dobudowa drugiego toru na trasie linii 16, od ul. Słowików do pętli w Brynowie, podobne prace mają zostać wykonane na trasie linii 15 - drugi tor ma powstać na odcinku między Katowicami i Sosnowcem. W planach jest także modernizacja torów na ul. Kościuszki, od stadionu AWF do wiaduktu kolejowego przy Rialcie, przebudowa na ul. 3-go maja oraz torów wokół pl. Wolności. W Szopienicach układ torowy ma zostać modernizowany na ul. Westerplatte. Nowe tory powstaną także na odcinku od Ronda do pętli Słonecznej i od Wesołego Miasteczka do granic z Chorzowem.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

DZ poleca

Wideo