Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Banki dla Polaków

Beata Sypuła
Prawie 2 miliony rodaków rozsianych po całej Europie to łakomy kąsek dla biznesu.

Po producentach żywności i alkoholi oraz wydawcach gazet, zainteresowały się polskim klientem, żyjącym za granicą, banki. Obsługę po polsku znajdziemy już w kilku krajach.

Prawo umożliwia nam bez dodatkowych zezwoleń założyć rachunek bankowy w dowolnym państwie, należącym do Unii Europejskiej, a także w pozostałych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego i OECD. Jako pierwszy zarobkami Polaków zainteresował się bank irlandzki AIB, należący do tej samej grupy finansowej co BZ WBK. Już w połowie 2006 r. w jego oddziale w centrum Dublina pojawiła się polska obsługa. - Dbamy, by Polacy mieli możliwość załatwienia spraw w swoim języku. Zatrudniamy chętnie Polaków, by w każdym naszym oddziale była osoba, która może się porozumieć z rodakami nie mówiącymi po angielsku. Uruchomiliśmy też infolinię po polsku. Dziś ponad 50 proc. naszych nowych klientów to właśnie Polacy - mówi Fintan Nixon, dyrektor oddziału AIB z polską obsługą w Dublinie.

Można się spodziewać, że pierwsze banki za granicą z ofertą dla Polaków i obsługą w języku polskim nieźle na tym wyjdą. Nasi rodacy inwestują bowiem zarobione pieniądze. Dlatego Money Expert, niezależny doradca finansowy, otworzył w Dublinie oddział jako pierwszy. Nowa placówka powstała w ubiegłym roku z myślą o promocji za granicą usług świadczonych w Polsce.

Od kilku dni Postbank, należący do ING w Holandii, oferuje Polakom zatrudnionym w tym kraju obsługę bankową w języku polskim. To kolejny bank, po ING w Belgii, który ułatwia obsługę Polakom.
- Polacy należą do najliczniejszej grupy nowych emigrantów w Holandii, jest ich w tym kraju około 150 tysięcy. Wielu z nich napotyka problemy z otwarciem konta bankowego, przesyłaniem pieniędzy do swoich rodzin w Polsce lub otrzymywaniem wynagrodzeń od holenderskich pracodawców. ING, oferując obsługę po polsku w Holandii, chce ułatwić życie wielu Polakom - mówi Roman Jędrkowiak, dyrektor marketingu ING Banku Śląskiego.

W Holandii obsługa w języku polskim jest udostępniana telefonicznie i płatnie, kosztuje 10 centów za minutę. Można tam uzyskać szczegółowe informacje na temat otwarcia rachunku, wymaganych dokumentów oraz adresu najbliższej placówki Post-banku, która oferuje pakiet dla klientów z Polski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera