Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gorączka prezentów

Beata Sypuła
Tradycyjne sklepy przegrywają rywalizację z internetowymi
Tradycyjne sklepy przegrywają rywalizację z internetowymi Fot. Tomasz Bolt
Zakupy mogą być tańsze o 30-70 procent. Stacjonarne sklepy droższe od internetowych

Już rozpoczęliśmy polowania na ubrania, perfumy i książki. To najpopularniejsze świąteczne prezenty. W kryzysie zaciskamy pasa, więc szukamy miejsc, gdzie jest najtaniej. Dlatego trafiamy do outletów, które z polskich ulic i internetu zaczynają wypierać szmateksy. Szukamy też markowych towarów w e-sklepach. Tam jest taniej - mimo kosztów przesyłki.

Na święta wydamy 1500 zł, z czego połowę na markowe prezenty

Na upominki chemy wydać w tym roku aż 750 złotych. To połowa kwoty zaplanowanej na święta. Polacy wolą ubrania znanych firm - stąd ich buszowanie po sklepach elegancko zwanych "second-hand".
Odkąd i w regionie śląskim pojawiły się pierwsze outlety - sklepy z markową odzieżą po przystępnej cenie - to tam kierujemy się w poszukiwaniu niedrogich, a nowych ubrań znanych firm. Do sklepów tych trafiają końcówki serii, nad-wyżki produkcyjne, wzory kolekcji, towar po cenach producenta. W Polsce króluje Fashion House Outlet Centre (w Sosnowcu, Piasecznie i Gdańsku), Factory Outlet Centre (we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Warszawie) i Vabbi Factory Outlet ( 42 oddziały). - W naszych centrach wszystko nabyć można taniej, w cenach od 30 do 70 procent niższych. To prawdziwa atrakcja dla klientów, którzy mogą kupować więcej za mniej, nie tracąc przy tym na jakości - mówi Katarzyna Czapran, menedżer Fashion House.

Spodziewają się tłumu klientów. Z ostatnich badań Deloitte wynika bowiem, że dla 58 proc. Polaków przy świątecznych zakupach liczy się niska cena.
W kryzysowej sytuacji na wojnę ze ''stacjonarnymi'' outletami ruszyły e-sklepy, także w naszym regionie. To, co tańsze o 30 proc., może być jeszcze tańsze - nawet o 50 procent i dostarczone w ciągu 24 godzin. - Aż 33 proc. Polaków będzie dokonywało spontanicznych zakupów tuż przed świętami - uważa Magdalena Jończak z firmy Deloitte. - To ważny sygnał dla detalistów. Mogą poprzez odpowiednią ekspozycję produktów czy promocję zwiększyć sprzedaż w gorącym okresie.

W tym roku hasło ''outlet'' - tanie, markowe rzeczy, otwiera kieszenie Polaków. Nadal jednak takich placówek w Polsce jest za mało. Na śródmiejskich traktach królują firmowe sklepy, ale z marką, na którą trzeba sporo wydać. Toteż myśl o świętach i potrzebie tanich zakupów przyspieszyła debiut jednego z pierwszych internetowych outletów. Moutlet.pl założyli właściciele Intymnie.com z Mysłowic - zwycięzcy rankingu Money.pl i ''Wprost'' na najlepszy odzieżowy sklep internetowy w kraju. Liczą teraz na prawdziwe żniwa.

- Mamy tylko kolekcje outletowe znanych marek. Moutlet.pl honoruje karty rabatowe Intymnie.com. Wprowadziliśmy bieliznę nocną i erotyczną znanych firm. Jako prezent kupują ją także panowie, korzystając z anonimowości i wygody w sieci - mówi właścicielka Weronika Jaromin.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera