Jednokierunkowy Bytom zakorkowano z dwóch stron

    Jednokierunkowy Bytom zakorkowano z dwóch stron

    Bartłomiej Wnuk

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Kierowcy przejeżdżający przez centrum miasta zdążyli się już przyzwyczaić do kilkunastominutowego stania w korkach na ul. Kolejowej i przebudowywanym placu Wolskiego przy dworcu PKP.
    Powracających do Bytomia czeka jednak niemiła niespodzianka. Od dwóch dni, nie tylko w godzinach szczytu, ze staniem w wielobarwnym sznurze pojazdów trzeba się liczyć również na ul. Piłsudskiego, gdzie rozpoczęła się modernizacja kanalizacji deszczowej. 30 tys. zł to kwota kary umownej, którą dziennie obciążany jest wykonawca robót na pl. Wolskiego


    Niestety, drogowy armagedon w Bytomiu zapewne będzie się powtarzać, ponieważ prace na ul. Piłsudskiego potrwają do połowy maja przyszłego roku. Oznacza to mniej więcej tyle, że jednokierunkowe Śródmieście zakorkowano... z dwóch stron.

    Dlaczego dwa potężne remonty toczą się w tym samym czasie? Problem w tym, że plac Wolskiego miał być gotowy już miesiąc temu, a robotnicy na ul. Piłsudskiego mieli wejść w połowie listopada. Remonty miały się więc toczyć jeden po drugim. Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne, które remontuje kanalizację, nie mogło jednak dłużej czekać na guzdrzącą się przy dworcu firmę - kanalizacyjne wykopy trzeba zrobić przed zimą.

    Co takiego dzieje się na pl. Wolskiego? Według firmy naprawiającej tu nawierzchnię, pod ziemią są m.in. kable, których nie ma w dokumentacji. A to spowolniło przebudowę. Niestety, od 1 listopada konto wykonawcy inwestycji uszczupla się o 30 tys. zł każdego dnia. Stanowią karę umowną. To oznacza, że od firmy miasto dostanie w sumie ok. miliona złotych, które tym samym pomniejszą koszt inwestycji. Jej łączna kwota, zgodnie z zapisami z umowy, wynosi niemal 4,9 mln zł. Wykonawca zapowiada, że podejmie próbę anulowania kar umownych.

    - Jeśli pogoda nie spłata nam figla, powinniśmy zakończyć prace do końca tygodnia - zapewnia Wojciech Wąchalski, kierownik budowy z Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych z Katowic, firmy, która jest podwykonawcą inwestycji.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama