W przyszłym roku ruszy remont katowickiego dworca

    W przyszłym roku ruszy remont katowickiego dworca

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Remont katowickiego dworca PKP, to będzie Armagedon. Równolegle roboty budowlane będą prowadzone przez Polskie Linie Kolejowe oraz firmę Neinver Polska. Każde z nich zajmie się swoją działką.
    Neinver zafunduje nam supermarket na pl. Szewczyka, przebuduje tereny wokół dworca i częściowo sam budynek dworca. PLK zabiera się z kolei za tunele, tory i perony.

    - Do nas należy to co związane z infrastrukturą ruchu kolejowego, tj. tory, sygnalizacja oraz obsługą pasażerów, ale w ograniczonym zakresie, to znaczy perony, schody, przejścia podziemne - wyjaśnia Jacek Karniewski rzecznik prasowy katowickiego oddziału PLK.


    Zarówno PLK, jak Neinver zapowiadają, że swoje inwestycje zakończą w 2012 roku.
    PLK na początku przyszłego roku ogłasza przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, potem będzie wybór wykonawcy, uzyskanie pozwolenia na budowę. Pierwsze prace budowlane mogłyby ruszyć jednak dopiero pod koniec przyszłego roku. W planach jest rewitalizacja tunelów dworca, przebudowa peronów, budowa nad nimi nowego zadaszenia, instalacja monitoringu na peronach, uruchomienie wind dla osób niepełnosprawnych, budowa nowych tablic informacyjnych i ławek, a także modernizacja wyjścia od strony ul. Kościuszki.

    - Musimy jeszcze przeprowadzić inwentaryzację dworca. Dokładny harmonogram prac będzie znany dopiero po zakończeniu przetargu - zastrzega Karniewski. Nieoficjalnie ocenia się, że modernizacja będzie kosztowała ok. 60 mln zł. W PLK zapowiadają, że remont będzie się odbywał bez szkody dla pasażerów, czyli bez zakłóceń w ruchu pociągów.

    Sporo problemu sprawi za to kierowcom i pasażerom remont planowany przez Neinver. Inwestycja ma kosztować w sumie ok. 240 mln euro. W planach jest budowa na pl. Szewczyka centrum handlowego, a od strony ul. Młyńskiej i Słowackiego dwóch biurowców. Pomysł jest też taki, aby ul. Dworcową schować pod ziemię (ma być dwukierunkowa). Podobnie jak nowy dworzec autobusowy (przesunięty w stronę ul. Młyńskiej) i dwupoziomowy parking na 1200 samochodów .

    Optymizmem nie napawa jednak fakt, że inwestorzy nadal nie dogadali się z urzędnikami z katowickiego magistratu, jak ma wyglądać organizacja komunikacji w czasie remontu.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama