Już trwają prace nad kolekcją do Londynu, gdzie odbędą się Igrzyska XXX Olimpiady. Zakład jednak nie zasypia gruszek w popiele, bo w 2010 roku wśród producentów odzieży szykuje się pogrom. Bytom SA ma własną strategię, jak przejść przez kryzys: spółkę zależną z Wrocławia wprowadzi na giełdę w celu pozyskania kapitału na rozwój, a w kolejnej kupi 80 proc. udziałów. Tym samym znany producent garniturów do swojej oferty może wprowadzić markowe koszule męskie, krawaty, żakiety angielskie i smokingi oraz dzianinę.
- Bytom nie szyje strojów na olimpiady zimowe, bo tam potrzebna jest kolekcja o charakterze sportowym, którą przygotowała spółka z Wieliczki. Domeną Zakładów Odzieżowych są męskie stroje na olimpiadę letnią - dowiadujemy się w PKOl.
Igrzyska w Londynie, które znów podniosą wartość bytomskiej spółki, są dopiero za dwa lata. Tymczasem w tym roku wśród zakładów branży odzieżowej szykuje się prawdziwa rzeź. W 2009 roku plajtę ogłosiło ponad 60 zakładów produkcyjnych i niemal 20 sieci sklepów. Teraz docierają do branży echa kryzysu i zmniejszonych zamówień ze sklepów.
Jakie ruchy przewidują ZO Bytom SA? Swoją spółkę zależną Intermoda Fashion z Wrocławia, wprowadzi w tym roku na rynek akcji New Connect. Firma ta zasłynęła m.in. z ubiorów dla Piotra Fronczewskiego reklamującego produkty bankowe, dla Roberta Gonery i Andrzeja Mleczki prowadzących w maju Międzynarodowy Festiwal Blues Brothers Day. Szyje także wieczorowe kolekcje męskie - smokingi. Nowością na polskim rynku jest ich żakiet angielski kupowany jako męski ubiór ślubny. Firma potrzebuje jednak kapitału na rozwój. Może go pozyskać z giełdy.
- Planowane wprowadzenie spółki Intermoda Fashion na rynek NewConnect jest konsekwencją zakończenia w 2009 roku restrukturyzacji kosztowej Intermody, obejmującej m.in. zamknięcie zakładu produkcyjnego we Wrocławiu oraz w związku z koniecznością zapewnienia dalszego rozwoju tej spółki - tłumaczy Tomasz Sarapata, prezes zarządu ZO Bytom SA. - Debiut akcji spółki Intermoda Fashion na rynku NewConnect planowany jest w 2010 roku.
Bytom chce także przejąć 80 proc. udziałów Cotton International po jej przekształceniu przez prywatnego właściciela Pawła Wudela w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Jego firma jest m.in. dystrybutorem marki "Otto Hauptmann" - sprzedaje rocznie 150 tys. eleganckich koszul męskich. Cotton International jest obecnie największym dostawcą wyrobów do sklepów firmowych ZO Bytom SA i Intermoda Fashion. Zarząd Bytomia ma wyłączność na rozmowy o przejęciu udziałów do czerwca. Wprowadzenie do oferty także koszul oraz dodatków do męskich ubrań i dzianiny może poprawić kondycję firmy i zwiększyć jej konkurencyjność w branży producentów odzieży. W pierwszych trzech kwartałach 2009 roku spółka miała 6,72 mln zł straty netto wobec 1,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?