Już trwają prace nad kolekcją do Londynu, gdzie odbędą się Igrzyska XXX Olimpiady. Zakład jednak nie zasypia gruszek w popiele, bo w 2010 roku wśród producentów odzieży szykuje się pogrom. Bytom SA ma własną strategię, jak przejść przez kryzys: spółkę zależną z Wrocławia wprowadzi na giełdę w celu pozyskania kapitału na rozwój, a w kolejnej kupi 80 proc. udziałów. Tym samym znany producent garniturów do swojej oferty może wprowadzić markowe koszule męskie, krawaty, żakiety angielskie i smokingi oraz dzianinę.
- Bytom nie szyje strojów na olimpiady zimowe, bo tam potrzebna jest kolekcja o charakterze sportowym, którą przygotowała spółka z Wieliczki. Domeną Zakładów Odzieżowych są męskie stroje na olimpiadę letnią - dowiadujemy się w PKOl.
Igrzyska w Londynie, które znów podniosą wartość bytomskiej spółki, są dopiero za dwa lata. Tymczasem w tym roku wśród zakładów branży odzieżowej szykuje się prawdziwa rzeź. W 2009 roku plajtę ogłosiło ponad 60 zakładów produkcyjnych i niemal 20 sieci sklepów. Teraz docierają do branży echa kryzysu i zmniejszonych zamówień ze sklepów.
Jakie ruchy przewidują ZO Bytom SA? Swoją spółkę zależną Intermoda Fashion z Wrocławia, wprowadzi w tym roku na rynek akcji New Connect. Firma ta zasłynęła m.in. z ubiorów dla Piotra Fronczewskiego reklamującego produkty bankowe, dla Roberta Gonery i Andrzeja Mleczki prowadzących w maju Międzynarodowy Festiwal Blues Brothers Day. Szyje także wieczorowe kolekcje męskie - smokingi. Nowością na polskim rynku jest ich żakiet angielski kupowany jako męski ubiór ślubny. Firma potrzebuje jednak kapitału na rozwój. Może go pozyskać z giełdy.
- Planowane wprowadzenie spółki Intermoda Fashion na rynek NewConnect jest konsekwencją zakończenia w 2009 roku restrukturyzacji kosztowej Intermody, obejmującej m.in. zamknięcie zakładu produkcyjnego we Wrocławiu oraz w związku z koniecznością zapewnienia dalszego rozwoju tej spółki - tłumaczy Tomasz Sarapata, prezes zarządu ZO Bytom SA. - Debiut akcji spółki Intermoda Fashion na rynku NewConnect planowany jest w 2010 roku.
Bytom chce także przejąć 80 proc. udziałów Cotton International po jej przekształceniu przez prywatnego właściciela Pawła Wudela w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Jego firma jest m.in. dystrybutorem marki "Otto Hauptmann" - sprzedaje rocznie 150 tys. eleganckich koszul męskich. Cotton International jest obecnie największym dostawcą wyrobów do sklepów firmowych ZO Bytom SA i Intermoda Fashion. Zarząd Bytomia ma wyłączność na rozmowy o przejęciu udziałów do czerwca. Wprowadzenie do oferty także koszul oraz dodatków do męskich ubrań i dzianiny może poprawić kondycję firmy i zwiększyć jej konkurencyjność w branży producentów odzieży. W pierwszych trzech kwartałach 2009 roku spółka miała 6,72 mln zł straty netto wobec 1,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?