Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fryzury z logo województwa mają zachwalać Śląsk

Agata Pustułka
Fryzura inspirowana logo województwa śląskiego to nowa propozycja promocji regionu. Marszałek Bogusław Śmigielski postanowił, że będzie ona elementem nowej kampanii promocyjnej, która rozpocznie się już w maju.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Śląsk zaprezentował się jako region pozytywnie zakręcony, zaś kampanię przygotowała krakowska grupa "Eskarda".

- Teraz będziemy się promować niekonwencjonalnie - mówi nam anonimowe źródło w Urzędzie.
Do naszych rąk trafił właśnie przygotowywany w wielkiej tajemnicy apel marszałka Bogusława Śmigielskiego, w którym zwraca się do mieszkańców regionu z prośbą o stylizację uczesania, inspirowaną kolorami oraz kształtem logo województwa.

- Chcemy zachęcić mieszkańców do większej identyfikacji z regionem. Chcemy, aby nosząc na głowie barwy regionu, podkreślali swoje przywiązanie do "małej ojczyzny". Promocja taka sprawdzi się zwłaszcza latem - gdy mieszkańcy Śląskiego wyjadą na wakacje w różne strony kraju i świata - od razu będzie wiadomo, z jakiego województwa pochodzą - podkreśla Bogusław Śmigielski, który wczoraj w jednym z katowickich salonów fryzjerskich poddał się stylizacji. Zamierza iść za ciosem i w nowej fryzurze pojawi się na dzisiejszym Konwencie Marszałków w podwarszawskich Maciejach.

Za przykładem marszałka poszli inni członkowie zarządu województwa, choć reprezentujący SLD Zbyszek Zaborowski zżymał się, że to dziecinada. - Ale czego się nie robi dla utrzymania koalicji - podkreślił Zaborowski tuż przed farbowaniem.

Przedstawiciel PSL w zarządzie Adam Stach w ramach protestu ogolił się na łyso, co jednak też pozostało bez wpływu na trwałość współpracy z PO. - Nie będziemy się przecież szarpali za włosy - zauważył przenikliwie Stach.
Tymczasem na apel marszałka odpowiedzieli już fryzjerzy z regionu, proponując układanie i farbowanie włosów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi stosowania logo. Wietrzą w tym świetny interes. Warto dodać, że farba zmywa się dopiero po dziesięciu myciach.

- Naszą usługę wyceniliśmy na 20 złotych. Połowę tej sumy dopłaca Urząd - tłumaczy Mariusz Kirzmiński, fryzjer, który był ekspertem marszałka w tej sprawie. Przygotował też modelowe fryzury.
Urząd Marszałkowski w pierwszym etapie chce wydać na tę oryginalną promocję ok. 20 tys. złotych. - Nie ma więc mowy o rozrzutności - twierdzi Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka marszałka.

Inicjatywę Śmigielskiego chwali Ruch Autonomii Śląska. Prezes stowarzyszenia Jerzy Gorzelik nie ukrywał, że przed planowanym wakacyjnym wyjazdem do Tajlandii zamierza skorzystać z usług mistrza Kirzmińskiego.

- Być może logo stanie się organizacyjną fryzurą RAŚ - zastanawia się Gorzelik.
Eksperci na temat pomysłu Śmigielskiego mają rozbieżne opinie.

- Nie wiem, czy nie jest to zbytnie eksponowanie regionalności. To może niepotrzebne podkreślanie różnic, które może doprowadzić do regionalnych sporów - mówi socjolog prof. Jacek Wódz. - Co z Zagłębiakami, co z naszymi góralami z Podbeskidzia, nie mówiąc o mieszkańcach ziemi częstochowskiej.
- Bądźmy inni, nie dajmy się zniewolić schematom. Ja poszedłbym jeszcze dalej i np. naszym paniom zaproponował tipsy z logo województwa. To byłby hit - twierdzi natomiast prof. Marek Szczepański.
Eurodeputowany Jan Olbrycht nie widzi nic złego w pomyśle marszałka.

- Oczywiście jest to propozycja dla odważnych, ale do odważnych świat należy - twierdzi.
Przysłuchująca się dyskusji europosłanka Małgorzata Handzlik, która uwielbia fryzjerskie eksperymenty, postanowiła na najbliższej sesji Parlamentu Europejskiego pojawić się z logo we włosach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!