Wizz Air ogranicza kursy z lotniska Katowice

    Wizz Air ogranicza kursy z lotniska Katowice

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    W kwietniu przez pył wulkaniczny znad Islandii wstrzymano ruch lotniczy nad Europą i pozamykano lotniska. Międzynarodowy Port Lotniczy w Pyrzowicach ta chmura kosztowała 800 tys. zł i utratę ok. 35 tys. pasażerów. I tak już kiepskie nastroje w Górnośląskim Towarzystwie Lotniczym, które zarządza portem, dodatkowo popsuła decyzja największego latającego z Pyrzowic przewoźnika - Wizz Air - o zawieszeniu dopiero co uruchomionych połączeń do norweskiego Bergen, włoskiej Pizy i niemieckiej Lubeki.
    Rok 2010 miał być dobrym rokiem dla portu w Pyrzowicach i całego lotnictwa cywilnego. Po kryzysowym 2009 niewielu jeszcze liczyło na boom, ale na zrównoważony rozwój i wzrost liczby pasażerów, owszem. Przewoźnicy przymierzali się do uruchomienia nowych połączeń. Ale w kwietniu przez pył wulkaniczny znad Islandii wstrzymano ruch lotniczy nad Europą i pozamykano lotniska. Międzynarodowy Port Lotniczy w Pyrzowicach ta chmura kosztowała 800 tys.
    zł i utratę ok. 35 tys. pasażerów. I tak już kiepskie nastroje w Górnośląskim Towarzystwie Lotniczym, które zarządza portem, dodatkowo popsuła decyzja największego latającego z Pyrzowic przewoźnika - Wizz Air - o zawieszeniu dopiero co uruchomionych połączeń do norweskiego Bergen, włoskiej Pizy i niemieckiej Lubeki.

    Wizz Air domaga się obniżenia opłat za korzystanie z lotniska, zapowiada ograniczenie połączeń na trasach do Dusseldorfu, Wenecji, Bolonii oraz Liverpoolu i zahamowanie rozwoju bazy na Śląsku.

    Żądania Wizz Air są jak kubeł zimnej wody dla zarządu GTL, bo dotąd mogło się wydawać, że współpraca przebiega modelowo. To u nas powstała pierwsza w Europie baza Wizz Air i to stąd w 2004 r. wystartował pierwszy samolot w różowo-fioletowo-białych barwach. Pierwszy lot odbył się do Londynu.

    W ubiegłym roku w katowickim porcie linia świętowała swoje piąte urodziny. Teraz nie ma mowy o sentymentach.

    - Podczas gdy wysokie opłaty w Katowicach nie pozwalają nam na dalszy rozwój na tym lotnisku, dostrzegliśmy potencjał w uruchomieniu kolejnych tras z innych lotnisk i przeniesieniu naszych możliwości przewozowych właśnie tam - ostrzega Natasza Kazmer, dyrektor ds. komunikacji w Wizz Air.

    GTL mówi, że chce z przewoźnikiem rozmawiać, ale niekoniecznie obniżać opłaty. Chce za to szukać nowych przewoźników. Delegacja Towarzystwa wylatuje dziś na targi lotnicze do Tuluzy, gdzie mają być prowadzone rozmowy z liniami lotniczymi.

    Tymczasem w piątek po godz. 18 odleciał z Pyrzowic ostatni samolot do Pizy. Na pokład wsiedli między innymi Oktawian i Edyta. We Włoszech spędzą jedenaście dni. Do Pyrzowic przyjechali z… Radomia.

    - Wyliczyliśmy, że stąd będzie najtaniej - mówił Oktawian.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama