Dworzec w Katowicach opóźniony

    Dworzec w Katowicach opóźniony

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Katowicki dworzec PKP doczekał się strony internetowej! Obiektu tego w obecnym kształcie na www.dworzec-katowice.pl znajdziemy jednak tyle co nic. Bo witryna prezentuje wycenioną na ok. 240 mln euro przebudowę - są wizualizacje zmodernizowanej hali i galeria handlowa czy biurowiec obok.
    Znajdziemy tu też informacje o projekcie oraz kilka starych zdjęć dworca sprzed lat. Ani słowa o terminach robót (które miały już być znane w kwietniu), o tym, jak zostanie zorganizowana komunikacja w tej części centrum w trakcie przebudowy, gdzie znajdą się przystanki autobusowe, kiedy plac Szewczyka będzie rozkopany, w którym kierunku zostanie poprowadzony ruch na ul. Słowackiego, albo kiedy zamknięta zostanie ul. Dworcowa.

    - Informacje o komunikacji pojawią się nie tylko na naszej stronie, ale też na stronach KZK GOP oraz PKP - tłumaczy Robert Borowicz z Ciszewski Financial Communications, firmy, która zajmuje się promocją przebudowy. Tyle że na konkrety trzeba poczekać...
    do konferencji prasowej. Czyli do kiedy? Nie wiadomo. Na pewno... przed rozpoczęciem robót na pl. Szewczyka. Kiedy ruszą prace? Też nie wiadomo. W styczniu Neinver zapewniał nas, że 1 lipca. Teraz już ta data jest nieaktualna, nieoficjalnie mówi się o 1 sierpnia. Ale i tego terminu Neinver tego nie chce potwierdzić. Wiadomo, że na pierwszy ogień pójdzie pl. Szewczyka, który zostanie rozkopany, zniknie też estakada. Dworzec od tej strony będzie dla pasażerów niedostępny. Dworzec tymczasowy, w którym znajdą się kasy i toalety, już powstaje, od strony pl. Andrzeja. W każdym razie, jeszcze przez kilka tygodni informacje o tym, jak będzie funkcjonować centrum w trakcie przebudowy dworca, są dla Neinvera tajne.

    Dotarliśmy jednak do niektórych planów. Na czas przebudowy zamknięta dla ruchu będzie ul. Dworcowa (do skrzyżowania ze św. Jana) i Słowackiego (od ul. 3 Maja do wiaduktu kolejowego). Autobusy, które dotąd dowoziły pasażerów na pl. Szewczyka, do ścisłego centrum już nie dojadą. Wszystkie linie, jadące z południowych dzielnic ul. Mikołowską zjadą w ul. Andrzeja (przystanek będzie na wysokości szaletów miejskich), potem ul. Curie-Skłodowskiej i Kopernika. Tu będzie przystanek końcowy i zarazem początkowy: autobus zabierze pasażerów jadących do Ligoty czy Piotrowic. Autobusy z północnych dzielnic będą się zatrzymywały przy pl. Wolności i dalej na południe nie pojadą.

    W okolicy ul. Andrzeja i pl. Wolności już powoli powstają nowe, tymczasowe przystanki. Dokładnym planem komunikacji zastępczej dysponuje już KZK GOP. Ale... - O zmianach poinformujemy na miesiąc przed rozpoczęciem inwestycji. Wcześniej nie chcemy wywoływać zamieszania, tym bardziej, że mogą się pojawić jeszcze kosmetyczne zmiany - wyjaśnia Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP. Związek planuje akcję informacyjną. Będą m.in. ulotki, chce także wydać dla pasażerów specjalne mapki.

    Na razie, zamiast konkretów, firma Neinver i PKP, które wspólnie realizują inwestycję, prezentują wyniki badania, przeprowadzonego na ich zlecenie przez TNS OBOP. Ankieterzy w wywiadzie telefonicznym zapytali 800 katowiczan o najważniejsze ich zdaniem inwestycje dla rozwoju miasta. 61 proc. przepytanych za najważniejszą uznało właśnie przebudowę dworca. Wyniki mają prawdopodobnie przekonać ludzi niechętnych przebudowie do tego, że ma ona więcej zwolenników niż przeciwników. Tym ostatnim nie podoba się, że inwestor chce wyburzyć słynne żelbetowe kielichy.

    Przypomnijmy: przebudowa dworca PKP ma się zakończyć w 2012 roku. Inwestują nie tylko Neinver i PKP, ale i PLK, które za ok. 60 mln zł wyremontują perony i przejścia pod nimi. Główna hala dworca ma być gotowa jeszcze przed czerwcem 2012. Galeria do końca 2012, a biurowiec w 2013. Nie wiadomo, kiedy oddane do użytku zostanie podziemne autobusowe centrum przesiadkowe pod ul. Dworcową.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dworzec szybko nie ruszy...

      Dziadek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 58 / 39

      ...bo firma budująca blaszanego jamochłona nie ma jeszcze wykupionych wszystich działek pod budowę!!! Co prawda kupili trzystumetrowy trojkąt na środku placu za blisko 2 miliony od własciciela...rozwiń całość

      ...bo firma budująca blaszanego jamochłona nie ma jeszcze wykupionych wszystich działek pod budowę!!! Co prawda kupili trzystumetrowy trojkąt na środku placu za blisko 2 miliony od własciciela pobliskiej kamienicy gdzie jest klub nocny, ale brakuje im kilku działek, z których właścicielami nie ma kontaktu. Jak zaczną wbijać wielkimi maszynami pale pod 20 metrowy wykop to zawalą się okoliczne stuletnie kamienice, którym szkodza nawet tramwaje. Więc będzie skandal i pozwy. Jedyna nadzieja w tym, że PKP odświerzy dworzec, bo już zaczęli a galeria handlowa się wysypie. Tak by było najlepiej dla miasta.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama