Katowice: Śląskim markom trzeba dizajnu

    Katowice: Śląskim markom trzeba dizajnu

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Co ma biznes do nauki i dizajnu? Całkiem sporo. Wspólnymi siłami przedsiębiorcy, naukowcy i dizajnerzy chcą wypromować śląskie produkty!
    Dizajnerzy, naukowcy i biznesmeni połączą siły, aby śląskie produkty zawojowały świat. To założenia projektu "Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem". Skomplikowane? Idea jest prosta. Dwie śląskie uczelnie wyższe: Akademia Ekonomiczna (lider przedsięwzięcia) wspólnie z Akademią Sztuk Pięknych, a także Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości z Katowic będą wymieniały się doświadczenia i pomysłami, aby poprawić konkurencyjność śląskich firm. Słowo klucz, to dizajn, czyli projektowanie i wprowadzenie produktu na rynek.

    Projekt zainicjowano w piątek, jest finansowany ze pieniędzy unijnych. Będzie realizowany dwa lata. W lutym przyszłego roku ruszy portal społecznościowy, który będzie płaszczyzną wymiany doświadczeń między przedsiębiorcami i dizajnerami. Do tego czasu strony projektu będą prowadziły szeroko zakrojoną kampanię promocyjną, poprzez którą chcą dotrzeć do jak największej liczby firm, rozpoznać ile wiedzą o nowoczesnym dizajnie oraz przedstawić im korzyści z niego płynące, w tym celu zorganizują szereg szkoleń, kursów i konferencji.

    O tym, że korzyści płynących z innowacyjnego dizajnu nie wolno nie doceniać mówili rektorzy śląskich uczelni.

    - Tylko dobry produkt ma szansę przebić się na rynku. A aby produkt był dobry musi być dobrze zaprojektowany - tłumaczy rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach prof. Marian Oslislo. ASP ma w swoich szeregach dizajnerów, ludzi z dobrymi pomysłami, ideami. Z kolei Akademia Ekonomiczna ma naukowców, którzy potrafią oszacować czy produkt się sprzeda.

    - Możemy mieć wspaniały produkt, pięknie zaprojektowany, ale co z tego jeśli nie będziemy mogli go sprzedać - wyjaśnia prof. Jan Pyka rektor AE w Katowicach. Dizajnerom i naukowcom zaufać muszą przedsiębiorcy, bo ostatnie czego trzeba to pieniądze.

    - Chodzi nam o zaprojektowanie całego procesu produkcji. Od technologii, poprzez kalkulowanie kosztów, aż po promowanie nowej marki - tłumaczy dr Barbara Filipczak koordynator projektu z ramienia AE. W tym celu podjęta została współpraca. - Projekt nie tylko pozwoli na zainicjowanie współpracy między podmiotami gospodarczymi a projektantami, ale także na jej wspieranie, m.in. poprzez pomoc we wprowadzeniu stworzonego lub udoskonalonego produktu na rynek - zapewnia Beata Białowąz z Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości.

    Dodatkowo projekt ma integrować środowiska: biznesu i naukowe. Projektanci i ekonomiści zyskają lepsze umiejętności w zakresie komercjalizacji ich wiedzy, a także praktycznego wykorzystania prowadzonych badań naukowych. Natomiast studenci i absolwenci biorący udział w projekcie zdobędą wiedzę na temat projektowania i wprowadzania produktu na rynek.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama