Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza pierwsza zagraniczna kampania promocyjna atrakcji turystycznych woj. śląskiego

Redakcja
W piątek rusza pierwsza zagraniczna kampania promocyjna atrakcji turystycznych woj. śląskiego. Walory Śląska będą prezentowane w partnerskim regionie Niemiec - Północnej Nadrenii-Westfalii, głównie w jego stolicy, Duesseldorfie.

- Głównym punktem kampanii będzie impreza promocyjna, która odbędzie się 2 i 3 lipca na Marktplatz w Duesseldorfie. Podczas dwudniowego spotkania w pięciu pawilonach prezentowane będą atrakcje turystyczne Śląskiego, śląski design, a także potrawy kuchni regionalnej - zapowiedziała rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Aleksandra Marzyńska.

W największym pawilonie będzie można skosztować potraw śląskich kuchni w nowoczesnym ujęciu "fusion". Pozostałe pawilony zaproszą Niemców w trójwymiarowy świat - na spotkanie z twórczością młodych śląskich twórców oraz w przestrzeń skałek jurajskich; będzie można też powspinać się po specjalnie zaaranżowanej ścianie.

Dwa kolejne pawilony to zakątek industrialny, prezentujący najatrakcyjniejsze produkty Szlaku Zabytków Techniki (z klatką kopalnianej windy, gdzie będzie pokazywana wirtualna wycieczka po obiektach szlaku) oraz pawilon dedykowany Beskidom ze strefą SPA&Wellness.

Na dużej scenie obok pawilonów przez cały piątek i sobotę zaplanowano liczne koncerty i występy folkowe z domieszką jazzu i stylu elethno. Dla miłośników wspólnego grania i muzycznych wariacji w sobotnie popołudnie odbędzie się Jazz Jam Session.

Na miejsce pierwszej zagranicznej kampanii promocyjnej woj. śląskiego nieprzypadkowo wybrano Północną Nadrenię-Westfalię. Oba regiony współpracują ze sobą od 10 lat - gospodarczo, społecznie i kulturalnie. Z racji przemysłowej historii mają wiele wspólnych doświadczeń. Szacuje się, że w tym 18-milionowym regionie Niemiec ok. 1 mln osób ma śląskie korzenie.

Zatytułowana "Guck mal Schlesien" - "Spójrz na Śląsk" kampania ma pokazać Śląskie w Niemczech jako ciekawe turystycznie miejsce na weekend, eksponując m.in. Szlak Zabytków Techniki Woj. Śląskiego, skupiający ponad 30 zabytków industrialnych i architektonicznych.

Finansowana w całości z budżetu samorządu, warta ok. 1,3 mln zł dwutygodniowa kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi - aktywnych w internecie i przestrzeni miejskiej. Wykorzystuje m.in. niemieckie portale internetowe i społecznościowe.

W programie kampanii znalazły się koncerty muzyczne, uliczny performance, street art (sztuka uliczna, wykorzystująca logo i hasło kampanii), wkładki tematyczne w regionalnej prasie i internecie, wizyty studyjne niemieckich dziennikarzy oraz internautów na Śląsku. Uruchomiono też stronę internetową kampanii - www.dusseldorf2010.gosilesia.pl.

PAP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!