Hit w sieci: I ty możesz obić kibola

    Hit w sieci: I ty możesz obić kibola

    Tomasz Kuczyński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Zdaniem policja rzeczywistość jest o wiele gorsza
    1/4
    przejdź do galerii

    Zdaniem policja rzeczywistość jest o wiele gorsza ©Fot. Arkadiusz Ławrywianiec

    Wybierasz tylko klub, który zamierzasz w ten sposób reprezentować. Do wyboru jest ich ponad 120, w tym te z naszego regionu - Ruch Chorzów, Górnik Zabrze, GKS Katowice, czy Polonia Bytom.


    Ledwie tu się znalazłem, przegrałem solówkę. Trafiłem do obskurnego szpitala, z niemiłymi pielęgniarkami. Aby szybciej wyjść dałem w łapę lekarzowi. Ale już jestem groźny - napadłem na krawaciarza, mam więc trochę kasy, wyskoczyłem do sklepu i kupiłem siekierę. Wyzwałem na solo jakiegoś frajera, dostał łomot. Poszedłem w górę rankingu - tak wygląda świat gry Kibol Game, która od niedawna funkcjonuje w internecie.

    Interesująca jest też zachęta przysyłana na skrzynkę mejlową, po zarejestrowaniu się do gry: Hej, kibicu! Teraz się zacznie! Zadymy, rozróby, ustawki i solówki - no i kibicowanie!. Można wybrać klub, za który zamierza się wirtualnie naparzać z innymi uczestnikami. Do wyboru jest ponad 120 drużyn, w tym m.in. Ruch Chorzów, Górnik Zabrze, GKS Katowice, Polonia Bytom, GKS Tychy, Piast Gliwice, Polonia Bytom, Odra Wodzisław, Ruch Radzionków, Raków Częstochowa, BKS Stal Bielsko-Biała i Podbeskidzie. Gra ruszyła w sierpniu i ma już ponad 7 tys. użytkowników.

    - Jestem w ciężkim szoku. Nie uwierzyłbym w to, gdybym nie zobaczył na własne oczy - mówi przewodniczący Rady Nadzorczej chorzowskiego Ruchu, Dariusz Smagorowicz.

    Co jest takiego szokującego w tej zabawie? To, że na zestawie ikonek na stronie głównej jest na przykład lista przestępstw z punktami energii w nagrodę. Obicie menela to 25 pkt., skrojenie gówniarza warte jest 35 pkt., wyrwanie torebki emerytce - 40, kradzież radia samochodowego - 45, obrabowanie kozaków z sąsiedniego osiedla - 50, napad na krawaciarza - 55, rozbój w barze - 60, kradzież samochodu - 70, nocny włam do apteki - 80, a skok na pocztę - 90.

    Można też wstąpić do militaria shopu, którego hasło reklamowe to: walcząc ze sprzętem w solówkach i ustawkach ekip zyskasz przewagę nad innymi. Dlatego kup sobie sprzęt i nie daj się pokonać!
    Co więc można sobie kupić (oczywiście tylko wirtualnie)? Na przykład kastet, kij bejsbolowy, siekierę, maczetę, tulipan (rozbita butelka z ostrymi krawędziami), a nawet psa niebezpiecznej rasy - amstaffa! Na koncie uczestnika gry są wyniki solówek, jest spis skrojonych szalików.

    Policjant z zespołu do walki z przestępczością pseudokibiców w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach nie wydaje się zaszokowany treściami zawartymi w Kibol Game. Zajmuje się kibolami od 1994 r. i niejedno już widział.

    - To jest tylko wirtualna rzeczywistość, nikt nikomu nic złego nie robi naprawdę - przekonuje. - Owszem, nie można tego pochwalać, jednak dla nas o wiele gorsze jest to, co dzieje się w świecie rzeczywistym. W ostatnich latach nastąpiła brutalizacja zachowań kibiców. Stadiony są lepiej zabezpieczone, mają monitoring, dlatego do zadym dochodzi w czasie przejazdu kibiców, przed meczami lub po nich. Ustawki często odbywają się zupełnie bez związku z meczami, w inne dni.
    Policjant tłumaczy, że tylko podżeganie do popełnienia przestępstwa może zainteresować stróżów prawa. Nawet pisemko To my kibice, gdzie roi się od informacji o zadymach i ustawkach nie może zostać zgłoszone do prokuratury.

    - Wydawcy zastrzegają, że nie ma tu treści nawołujących do chuligaństwa i przestępstw, a tylko informacyjne. W relacjach z ustawek nie zachęca się do następnych bójek i nic nie można z tym zrobić - przyznaje.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama