Na początek ruszą tylko spawalnia i lakiernia. Do pracy wróci tu około 500 osób. We wtorek przyjdzie czas na montażownię. Bramę fabryki przekroczy wtedy około tysiąc pracowników.
- Pełną parą zakład ruszy dopiero w środę - zapowiada Franciszek Gierot, szef Sierpnia 80. Wtedy autobusy przywiozą do pracy całą załogę, czyli 6500 ludzi.
W Fiacie jest już nowa linia montażowa, z której schodzić będzie lancia ypsilon. Podczas Dnia Rodzinnego, w lipcu, przed przerwą urlopową, dyrektor tyskiego zakładu Zdzisław Arlet powiedział, że pierwszy egzemplarz tego samochodu pojawi się na rynku nie wcześniej niż w lutym lub marcu.
- Nim trafi na nową linię, lancia ypsylon będzie powstawała na małej linii szkoleniowej - potwierdza Franciszek Gierot. - Taka jest droga nowego modelu do produkcji. Kiedy wchodziło seicento, sam byłem na takiej linii szkoleniowej w Turynie, ale od kilku lat mamy własną i nie ma potrzeby wysyłania pracowników do Włoch - dodaje. Na linii szkoleniowej jest czas na dopracowanie detali technicznych, wyłapanie ewentualnych błędów i wprowadzenie poprawek.
W tyskiej fabryce przyznają, że produkcja małych samochodów to wcale nie taka prosta sprawa, jak by się mogło wydawać. Małe auto ma bowiem to samo wyposażenie, co większe modele , ale trzeba je zmieścić na mniejszej powierzchni. Nawet minimalnie złe ulokowanie przewodów może skończyć się defektem.
Obecnie w tyskim zakładzie produkowane są m.in. fiaty panda i 500 oraz fordy k.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?