Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiemy już, jakim hasłem promuje się Częstochowa

Janusz Strzelczyk
Pierwszy raz o wybieraniu hasła pisaliśmy 12 sierpnia
Pierwszy raz o wybieraniu hasła pisaliśmy 12 sierpnia
Jasne, że Częstochowa - takie hasło promocyjne miasta wybrał z finałowej trójki propozycji pełniący funkcję prezydenta Częstochowy Piotr Kurpios.

Od 9 sierpnia częstochowianie mogli zgłaszać swoje propozycje sloganu w ramach konsultacji społecznych, a od połowy września głosować na jedno z 16 haseł wybranych przez urzędników ze 165 propozycji. Głosowało ponad 550 internautów. Wypełniono także prawie 200 ankiet papierowych.

Kurpios poprosił o opinie ekspertów, m.in. Dariusza Dolińskiego ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Andrzeja Szromnika z Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Leszka Cichobłazińskiego z Politechniki Częstochowskiej.

W finałowej trójce znalazły się jeszcze Częstochowa rzuca na kolana i Częstochowa - dodaj do ulubionych.

To ostatnie wygrało wśród internautów, a Częstochowa rzuca na kolana jest wg specjalistów doradzających Kurpiosowi wyraziste, nawiązujące do atmosfery religijnej w sposób potoczny, tak jak Jasne, że Częstochowa.

- Hasło Jasne, że Częstochowa mobilizuje do działania - twierdzi Ryszard Kasprzyk, emeryt, który głosował na ten slogan.

My zgłosiliśmy hasło Muńka Staszczyka Święte miasto nie tylko dla świętych, ale urzędnicy nie dopuścili go do szerokiego finału.

Nie wiadomo, czy następca Kurpiosa zdecyduje się na zwycięskie hasło przy budowie strategii promocyjnej miasta.
Marek Tobolewski z agencji marketingowej Eskadra Market Place radzi, aby strategii promocji nie budować od sloganu.

- Trzeba najpierw zbudować spójny, jednolity przekaz marketingowy - podkreśla Tobolewski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!