Mniej korków dzięki obwodnicy Żor

    Mniej korków dzięki obwodnicy Żor

    Katarzyna Śleziona

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Mniej korków dzięki obwodnicy Żor

    ©marek michalski

    Od dziś kierowcy jadący od strony Rybnika przez Żory szybciej pokonają drogę w kierunku na Beskidy. Wszystko przez to, że zakończyła się właśnie budowa drugiego i trzeciego odcinka obwodnicy północnej Żor.
    Mniej korków dzięki obwodnicy Żor

    ©marek michalski

    Jest już przejezdna trasa od ul. Tęczowej w żorskiej dzielnicy Rowień-Folwarki do ulicy Nowopszczyńskiej. - Teraz kierowcy nie muszą już przejeżdżać przez centrum Żor, aby wyjechać na wiślankę. Dzięki obwodnicy od ulicy Tęczowej w Rowniu kierowcy pojadą w kierunku Szczejkowickiej, Dworcowej, a następnie przejadą pod DK 81, przebijając się przez nasyp wiaduktu. Potem wyjadą na Nowopszczyńską. Tutaj na rondzie odbiją bezpośrednio na wiślankę i udadzą się w stronę Beskidów - mówi Dorota Marzęda, rzeczniczka żorskiego magistratu.


    Zobacz przybliżony przebieg obwodnicy



    Dzięki obwodnicy Żor skróci się też droga na Pszczynę. - Teraz mogę zaoszczędzić nawet 2,5 kilometra jadąc od Rybnika przez obwodnicę Żor w stronę Pszczyny. Droga jest równa jak blat stołu - mówi Jan Gromada, kierowca z Rybnika. Inni zmotoryzowani wyliczają kolejne plusy. - Obwodnica północna Żor przede wszystkim rozładowuje ruch samochodów z centrum miasta i okolic największych osiedli Żor - mówi Andrzej Pospieszalski, mieszkaniec osiedla Sikorskiego w Żorach.

    Dzięki temu ograniczy się też emisja spalin i hałasu. W konsekwencji poprawi się stan komunikacyjny w regionie. - Obwodnica północna połączy budowaną autostradę A1 z DK nr 81. Dzięki temu zwiększy się atrakcyjność inwestycyjna Żor, bo pojawią się nowe tereny z dobrym dojazdem do zagospodarowania. Przedsiębiorcy będą chcieli u nas inwestować - mówi Waldemar Socha, prezydent Żor.

    Z kolei na pierwszy odcinek obwodnicy północnej Żor, który prowadzi od granicy Żor i Rybnika do skrzyżowania ulic Pałki i Tęczowej, kierowcy będą musieli jeszcze trochę poczekać. Wszystko przez to, że nadal trwa tutaj budowa wiaduktu nad autostradą A1 w ciągu obwodnicy w dzielnicy Rowień-Folwarki. Obiekt będzie gotowy dopiero w połowie maja przyszłego roku. - Tym samym jeszcze przez pół roku ulica Rybnicka w Rowniu będzie zakorkowana. Gdy powstanie wiadukt, to ruch aut z centrum Rownia zejdzie na obrzeża dzielnicy - mówi Józef Sobik, mieszkaniec Rownia .

    Budowa całej obwodnicy kosztuje 100 mln zł, z czego 2/3 pieniędzy dała Unia Europejska.

    To pierwszy fragment drogi regionalnej Racibórz-Pszczyna, planowanej od lat. Niestety, Racibórz i Rybnik na razie o inwestycji tylko marzą. Władze Rybnika chcą przeznaczyć 3 mln zł na przygotowanie projektu technicznego tej drogi. - Tej drogi nie da się wykonać za pieniądze z budżetu. Staramy się o środki z Unii - mówi Adam Fudali, prezydent Rybnika. Podobnie sprawa wygląda z budową Drogi Głównej Południowej (Pszczyna, Jastrzębie, Wodzisław), planowanej od 2000 roku. Na razie tylko Jastrzębie buduje jej część. Gdy cała droga doczeka się realizacji, skomunikuje południową część województwa śląskiego na kierunku wschód - zachód.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeszcze mniej korków byłoby...

      kaktusnadłoni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 72 / 74

      ...gdyby budowana A1 była bezpłatna.
      (UWAŻAM ŻE A1 I A4 NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO POWINNY BYĆ BEZPŁATNE).

      Jadące samochody z Wodzisławia Śląskiego przez Żory do Pszczyny czy Katowic...rozwiń całość

      ...gdyby budowana A1 była bezpłatna.
      (UWAŻAM ŻE A1 I A4 NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO POWINNY BYĆ BEZPŁATNE).

      Jadące samochody z Wodzisławia Śląskiego przez Żory do Pszczyny czy Katowic mogłyby w Świerklanach wjechać na A1, w Rowniu zjechać z niej na obwodnicę północną Żor. Ale jak A1 będzie płatna, to większość tych samochodów pojedzie ul Wodzisławską przez Centrum lub Aleją Zjednoczonej Europy (dawna Aleja Armii Ludowej). Na Alejach, przy nie zsynchronizowanej sygnalizacji świetlnej przejazd przez pięć skrzyżowań z sygnalizacją świetlną w jednym ciągu na zielonym świetle jest trudniejszy niż trafienie w szóstkę w totka. Więc samochody zatrzymują się, ruszają, a spaliny nam zostają.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama