Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawo klienta do paragonu i odsetek [EKSPERT PODPOWIADA]

Katarzyna Kielar
Katarzyna Kielar
Katarzyna Kielar arc.
Kupiłem na targowisku lodówkę, która kosztowała ponad 2.000 złotych. Sprzedawca nie chciał wydać mi paragonu. Czy mógł tak postąpić? I drugie pytanie. Sprzedawca nie zwrócił mi w ustalonym terminie pieniędzy za wadliwy towar, mimo że się do tego pisemnie zobowiązał i podał termin ich przekazania. Czy mogę żądać od niego odsetek. Jeśli tak, to od kiedy mogę je naliczać? - pyta Czytelnik z Chorzowa

Odpowiada Katarzyna Kielar, rzecznik PIH w Katowicach:

Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub na próbę oraz gdy cena towaru przekracza 2.000 zł, sprzedawca ma obowiązek pisemnie, z własnej inicjatywy potwierdzić istotne postanowienia u-mowy (nazwę towaru, jego cenę oraz swoje dane). W pozostałych przypadkach zawsze, gdy kupujący tego zażąda. Na potwierdzeniu powinny się znaleźć: nazwa i adres sprzedawcy, data sprzedaży, a także określenie towaru, jego ilość i cena. Zwykle jest to paragon lub rachunek, ale potwierdzenie może być też sporządzone na zwykłej kartce papieru.

Od niezwróconych w terminie pieniędzy można żądać odsetek (tzw. odsetki za opóźnienie). Nalicza się je od nastę-pnego dnia po dniu, w którym upłynął termin zapłaty dłużnej kwoty. Jeśli kupujący nie umówił się ze sprzedawcą na inną wysokość odsetek, należą się odsetki ustawowe. (JJ)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!