Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

DTŚ: Od 1 lutego wspólne utrzymanie Drogowej Trasy Średnicowej. Będzie bezpieczniej?

Martyna Dyszka
Wspólne utrzymanie DTŚ od 1 lutego
Wspólne utrzymanie DTŚ od 1 lutego Martyna Dyszka
Wspólne utrzymanie DTŚ już 1 lutego. Zajmie się tym bytomska firma Jacka Wieczorka. We wtorek w siedzibie GZM została w tej sprawie podpisana umowa przez prezydentów trzech miast... Ruda Śląska podpisze, jak dostanie zabezpieczenie w gotówce od właściciela firmy.

Prezydenci Chorzowa, Świętochłowic i Zabrza podpisali dzisiaj w siedzibie Górnośląskiego Związku Metropolitalnego umowę z Zakładem Usługowym Konserwacja Terenów Zielonych Jacek Wieczorek, który od 1 lutego do końca października 2014 roku będzie odśnieżał i zamiatał Drogową Trasę Średnicową w tych miastach. Ruda Śląska, którą w GZM reprezentował Jacek Morek, zastępca prezydenta miasta Grażyny Dziedzic, nie podpisała umowy.

CZYTAJ KOMENTARZ:
Niećko: Czarna DTŚ - czy to realne?

– Chodzi o jeden niuans, mianowicie zabezpieczenie. Państwo prezydenci dopuścili formułę gwarancji, a my ze względu na doświadczenie, sugerowaliśmy wykonawcy, by złożył nam zabezpieczenie w gotówce. Pan Jacek Wieczorek się zgodził, jest tylko kwestia podania konta przez skarbnika naszego miasta i wciągu 10 sekund od otrzymania pieniędzy na konto, podpiszemy umowę – wyjaśnia zastępca Grażyny Dziedzic. Zaznacza, że Ruda Śląska jest stroną porozumienia i cztery miasta wspólnie będą sprzątać DTŚ.

CZYTAJ TAKŻE:
DTŚ jeszcze niegotowa, a jest kolejny patron. Żołnierzy Wyklętych czy Jana Pawła II?

DTŚ im. Jana Pawła II? W Katowicach pomysł nie przejdzie. Są trzy przeszkody

Jacek Wieczorek, właściciel firmy z Bytomia zapewnia, że jest przygotowany do utrzymania DTŚ na jej czterech odcinkach. – Praktykę mam od 1989 roku. Moja firma odśnieża drogi w różnych miastach aglomeracji śląskiej, wykonywaliśmy usługi w około 30 miastach – wymienia Wieczorek. Obecnie ma podpisany kontrakt na kompleksowe usługi w Bytomiu, częściowo w Jaworznie oraz na chodniki w Zabrzu.

Bytomska firma miała już okazję odśnieżać DTŚ, m.in. odcinki należące do Zabrza, Świętochłowic, Chorzowa, a nawet do Katowic.

Celem wspólnego przetargu czterech miast na utrzymanie DTŚ ma być przede wszystkim bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. – Aby standard na odcinku 27-kilometrów wraz ze zjazdami był jednolity, by kierowcy czuli się bezpiecznie na DTŚ i by mogli bezpiecznie dotrzeć do celu – wyjaśnia Dawid Kostempski, prezydent Świętochłowic oraz przewodniczący GZM. Podkreśla, że standard DTŚ ma być standardem pierwszym, autostradowym.

Przypomnijmy, że umowa na wspólne utrzymanie DTŚ miała już zacząć obowiązywać 1 listopada 2013 roku. Jednak prezydent Rudy Śląskiej, Grażyna Dziedzic wycofała się wcześniej z porozumienia. Tłumaczyła, że warunki umowy są niekorzystne z punktu widzenia interesów Rudy Śląskiej. Chodzi o kwoty na letnie utrzymanie średnicówki. Wykonawca, który wystartowała w przetargu z najkorzystniejszą ofertą podał takie, które dziesięciokrotnie przewyższają dotychczasowe ceny. Ogółem Ruda Śląska miałaby zapłacić 80 tys. zł więcej niż zarezerwowano na ten cel w budżecie miasta.

Ze względu na to, że umowy z wygranym w przetargu wykonawcą nie podpisano w ubiegłym roku, Jacek Wieczorek skierował sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała czterem miastom podpisać umowę z bytomską firmą.


*Zimy w styczniu nie będzie [PROGNOZA POGODY NA STYCZEŃ 2014]
*Abonament RTV 2014 [OPŁATY, TERMINY, ULGI]
*Urlop macierzyński i urlop rodzicielski 2014 [ZASADY I TERMINY]

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: DTŚ: Od 1 lutego wspólne utrzymanie Drogowej Trasy Średnicowej. Będzie bezpieczniej? - Dziennik Zachodni