Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybciej pociągiem z Katowic do Opola i Wrocławia. Modernizacja od kwietnia, potrwa do jesieni

Marlena Polok-Kin
Polskapresse
W kwietniu ma się rozpocząć modernizacja linii kolejowej z Katowic do Wrocławia. Będzie nowocześnie, a pociągi pojadą znacznie szybciej.

Remont części linii kolejowej między Pyskowicami a Strzelcami Opolskimi rozpocznie się na początku kwietnia. Prace o wartości ponad 60 mln zł na zlecenie PKP PLK wykona Skanska. Efektem modernizacji, jak informuje Iwona Walczak z firmy Skanska, ma być krótsza i bardziej komfortowa podróż pociągiem na trasie z Katowic do Opola i Wrocławia.

Linia kolejowa na trasie Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka na granicy województw śląskiego i opolskiego to ważna trasa, której rewitalizacja jest konieczna. Jeżdżą tędy pociągi pasażerskie i towarowe na trasie Katowice-Opole-Wrocław.
Kolejarze wspominają, że w przeszłości właśnie tędy pociągi towarowe woziły węgiel ze Śląska (zwłaszcza z kopalń zabrzańskich i bytomskich) przez Pyskowice aż do portu w Świnoujściu. To także krótsza linia dla pociągów pasażerskich do Opola niż ta przez Kędzierzyn-Koźle. Po remoncie ma być bezpieczniej, zmniejszyć się mają koszty utrzymania infrastruktury kolejowej.

Prace rozpoczną się w połowie kwietnia i potrwają do końca listopada. Będą prowadzone przy czynnym ruchu kolejowym. Skanska zrealizuje inwestycję w konsorcjum swoich jednostek z Polski i Słowacji.

- Przebudowa linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka przywróci pierwotne parametry techniczne linii - informuje Rafał Wojciechowski, menedżer projektu z firmy Skanska.

Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów, zmniejszą się koszty utrzymania infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim zwiększy się prędkość pociągów na trasie. - Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h - tłumaczy Rafał Wojciechowski.

Co zrobi Skanska na trasie zaplanowanej do remontu?

- Wykonamy przebudowę nawierzchni kolejowej, czyli między innymi wymienimy prawie 14 kilometrów nawierzchni torów, przebudowę układu torowego na stacjach Toszek i Paczyna wraz z wymianą 22 rozjazdów - wymienia Wojciechowski.
Zostanie też przebudowanych pięć przejazdów kolejowych i odbudowanych ponad siedem kilometrów rowów. Dwa przepusty, most i wiadukt nad torami kolejowymi zostaną przebudowane. - W ramach prac elektroenergetycznych przebudujemy między innymi ponad 14 km sieci trakcyjnej - wylicza Wojciechowski. - Wykonamy również roboty z zakresu automatyki i telekomunikacji, np. przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryczną centralizację zwrotnic - uzupełnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!