Wraz z mężem właśnie odeszliśmy na emeryturę. Za odprawę kupiliśmy zachwalane wczasy w Hiszpanii. Okazało się, że hotelowy pokój nie ma klimatyzacji, a okna wychodzą na budowę. Mieliśmy popsuty urlop. Jak wycenić niedogodności i przygotować reklamację?
Barbara i Jan
W celu oszacowania wartości szkody, warto skorzystać z tzw. Tabeli Frankfurckiej. Dostępna jest na naszej stronie pod adresem www.konsument.gov.pl/files/t_frankfurcka.pdf. Nie jest formalnie obowiązującym dokumentem, ale w praktyce jej zapisy są coraz częściej stosowane. Po nieudanym urlopie pomaga ona sprecyzować roszczenie - wskazuje, jak oszacować proporcje rekompensaty. Np. niesprawna klimatyzacja - to od 10 do 20 proc. ceny, zbyt duża odległość od plaży - 5 do 15 proc. ceny. Na potwierdzenie swoich roszczeń warto mieć zdjęcia, filmy wideo lub inne dowody, np. pisemne potwierdzenia od powiadomionego przez nas rezydenta. Wzór reklamacji jest dostępny na www.konsument.gov.pl, w zakładce "Złóż skargę". W reklamacji wystarczy opisać rodzaj niedogodności i wycenić wartość naszych roszczeń.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?