Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa DK1 w Tychach będzie gotowa 4 lipca

Jolanta Pierończyk
Trasa DK1 w Tychach będzie gotowa 4 lipca
Trasa DK1 w Tychach będzie gotowa 4 lipca arc DZ
Do zakończenia przebudowy 6,5-kilometrowego tyskiego odcinka DK1 zostało ponad dwa i pół miesiąca. Termin oddania inwestycji do użytku wyznaczono na 4 lipca, czyli pół roku później niż przewidywała pierwsza umowa. Podczas podpisywania nowej umowy jesienią 2013 roku Polimex-Mostostal, który przebudowę prowadzi, zapewniał, że nowy termin zostanie dotrzymany.

- Nie mamy podstaw do obaw, że może być inaczej. Roboty postępują w zadowalającym tempie, a i sam wykonawca podczas ostatniej rady budowy oświadczył, że nic nie zagraża wyznaczonemu terminowi - mówi Agnieszka Kijas z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.

Końcem marca asfaltem pokryty został odcinek między dwoma węzłami: z S1 aż do węzła Wartogłowiec. Wyjątkiem jest 200-metrowy fragment tego odcinka, przy którym właśnie rozpoczynają się prace.

- Zgodnie z planem, warstwa ścieralna pojawi się na następnych dwóch odcinkach modernizowanej drogi jeszcze w tym miesiącu - informuje Agnieszka Kijas.

Pierwsze w tym roku prace bitumiczne spółka Polimex-Mostostal ma już za sobą. 9 kwietnia został zamknięty wlot/wylot z ulicy Goździków na ulicę Beskidzką, co pozwoliło rozpocząć prace drogowe na około 200-metrowym odcinku (od skrzyżowania aż za rejon budowanego tunelu). Po frezowaniu nawierzchni rozpocznie się tu wykładanie niższych warstw drogi. Tym samym niebawem już cały odcinek między wspomnianymi dwoma węzłami: od S1 do Wartogłowca (z DK 44) będzie miał nową asfaltową nawierzchnię.

Końcem kwietnia Polimex- Mostostal planuje ułożyć ostatnią, ścieralną warstwę asfaltu na dwóch odcinkach: od granicy lasu do węzła z S1 oraz od alei Piłsudskiego do końca modernizowanego odcinka drogi.

Trwa również budowa nowej łącznicy drogi krajowej nr 1 z ulicą Fabryczną, która zapewni kierowcom dojazd m.in. do hipermarketów.
Prace postępują też przy budowie łącznicy z al. Piłsudskiego. Od strony Katowic będzie można zjechać nią na tereny przemysłowe i w drugą stronę: z miasta wyjechać na Bielsko-Białą.

Konstrukcyjnie gotowe jest przejście podziemne przy ulicy Edukacji oraz wiadukt nad torami PKP.

W obu przypadkach robotnicy przenieśli się już na płytę obiektu i po wykonaniu fragmentu płyty przeznaczonej pod ruch samochodowy wykonują tzw. kapy chodnikowe, czyli część płyty, która w przyszłości służyć będzie pieszym.
Po zakończeniu tego etapu, wiadukt przekazany zostanie drogowcom.

Rozpoczęły się roboty pod najbardziej spektakularnym obiektem, jakim jest estakada przy skrzyżowaniu DK1 z aleją Niepodległości. Powstanie tu rondo, którym odbywać będzie się ruch lokalny (pod tranzyt przeznaczona jest bowiem górna część całego obiektu).

Robotnicy zrobili też kolejny krok przy budowie pozostałych dwóch przejść dla pieszych pod DK1. Przy przejściu sąsiadującym z ul. Targiela trwają prace brukarskie, a następnie będą budowane dojścia do przejścia (chodniki, rampy). Ponadto trwa budowa przejścia podziemnego przy Przemysłowej i kończy się remont mostku nad Potokiem Tyskim.


*Eurowybory 2014: Sprawdź, kogo naprawdę popierasz [TEST WYBORCZY]
*Egzamin gimnazjalny 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Wielkanoc 2014: Tradycje i zwyczaje wielkanocne, które musisz znać
*Gala 50 wpływowych kobiet woj. śląskiego [ZOBACZ ZDJĘCIA Z GALI]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!