Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:
Po pierwsze - jeżeli sprzedawca lub wykonawca usługi nie chce przyjąć reklamacji, należy wówczas zgłosić reklamację listownie. Konsument powinien samodzielnie napisać pismo reklamacyjne i wysłać je przedsiębiorcy - na adres podany na paragonie - listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a dla siebie zachować kopię pisma reklamacyjnego. W piśmie powinny zostać opisane niezgodności towaru z umową. Można ewentualnie dołączyć zdjęcia lub płytę ze zdjęciami. Konsument może również wystąpić do nas z wnioskiem o wszczęcie procedury mediacji w swojej sprawie.
Po drugie - możemy nie mieć paragonu, a mimo to reklamować kupiony towar. Wprawdzie na kupującym spoczywa ciężar udowodnienia dokonania zakupu towaru u danego sprzedawcy, to jednak nie musi tego wykazywać za pomocą paragonu. Kupujący może skorzystać także z innych środków dowodowych niż paragon, np. wydruku z terminala, wydruku historii operacji konta bankowego, karty gwarancyjnej, dowodu ze świadka - by wykazać zawarcie umowy sprzedaży z danym sprzedawcą.
*Egzamin gimnazjalny 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Pogoda na weekend majowy 2014: Będzie ciepło, ale nie upalnie MAJÓWKA 2014
*Eurowybory 2014: Sprawdź, kogo naprawdę popierasz [TEST WYBORCZY]
*Sprawdź, czy znasz geografię woj. śląskiego [QUIZ DZ]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?