Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2014 ANGIELSKI ROZSZRZONY PDF [ARKUSZE + ODPOWIEDZI]

Redakcja
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego POZIOM ROZSZERZONY
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego POZIOM ROZSZERZONY CKE
Egzamin gimnazjalny 2014 ANGIELSKI ROZSZERZONY Kliknij i ściągnij na biurko test z języka angielskiego POZIOM ROZSZERZONY wraz z odpowiedziami i transkrypcjami Sprawdź, czy zdałeś.

JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM ROZSZERZONY

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6. do drugiego.

Tekst 1. Usłyszysz rozmowę brata i siostry.

1.1. Where are the CDs which Sheila bought?
А. on the desk
В. in the drawer
С. on the shelf
1.2. There is no food at home because
А. the family will eat in a restaurant.
В. Tony has forgotten to buy any.
С. it will be delivered later.
1.3. Sheila and Tony are talking while
А. looking for something to eat.
В. getting ready for a birthday party.
С. cleaning the house before their parents come back.

Tekst 2.Usłyszysz wypowiedź nauczyciela geografii dotyczącą konkursu.

1.4. In the Flag Contest students have to work
A. in pairs.
B. in groups.
C. on their own.
1.5. The first prize in this year’s contest is
A. money.
B. books.
C. a tablet.
1.6. The teacher
A. thanks his students for joining in the contest.
B. encourages his students to take part in the contest.
C. offers his help in preparing the flags for the contest.

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nawiązywania nowych znajomości. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. I like to make new friends quickly.
B. I wait till my friends ask me to join them.
C. I need time to decide if I can trust someone.
D. I feel angry when I can’t spend some time alone.
E. I have got a few friends and don’t look for more.

2.1. C
2.2. B
2.3. A
2.4. E

ZADANIE 3
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E).Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.

A. Film adaptations of Fleming’s novels
B. Books by Fleming
C. Bond’s royal mission
D. People who inspired Fleming
E. Other characters in the books

3.1. C
3.2. B
3.3. D

ZADANIE 4
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

LOST PROPERTY OFFICE
It’s amazing what people leave on trains. At London Transport’s Lost Property Office in Baker Street there is a plastic snake, a giant alarm clock, and you will also see a few musical instruments. 4.1. ____ They have their own section because people lose them so often.
The office was opened in 1933. 4.2. ____ The office receives up to 1,500 items per day. All items are sorted and catalogued. Generally, one in four items which are found on public transport is returned to its owner. 4.3. ____ The reason is simple. People who lose valuable things are more likely to come to the office.
The office shows the changing fashions in London. 4.4. ____ Now this section is full of casual caps. Can you guess what object is most often lost in London nowadays? It’s the mobile phone.

A. If the object is more expensive, the results are better.
B. You should keep your belongings with you at all times.
C. There are also a lot of ordinary objects, such as umbrellas, of course.
D. For example, when it was first opened, there were a lot of stylish hats.
E. Over 15 million objects have been found on trains and buses since then.

4.1. - C
4.2. - E
4.3. - A
4.4. - D

ZADANIE 5
Przeczytaj informacje o trzech osobach (5.1.–5.3.) i oferty czterech wycieczek po Londynie (A–D). Do każdej osoby dopasuj wycieczkę, która najbardziej by jej odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdej osoby. Uwaga! Jedna oferta została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.
5.1. C
5.2. D
5.3. A

ZADANIE 6
Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów.
Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

wyrazy: he, young, know, run, talk, teach

Hi Jerry,
I hope your ankle is getting better and you’ll be back at school soon. Our football team has got a new coach. He looks 6.1. ____________________ than our last coach. The headteacher says that he will work at our school for at least two years. Yesterday we played a match and then he 6.2. ____________________ to us about the game. He told me to practise 6.3. ____________________ because I’m not fast enough.
The coach is keen to meet you. He 6.4. ____________________ that you are at home with a twisted ankle. I think you will like the coach when you see 6.5. ____________________. He isn’t boring and he laughs a lot.
See you soon,
Mark

6.1. younger
6.2. talked
6.3. running
6.4. knows
6.5. him

ZADANIE 7
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język angielski, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. (Nie widziałam) _______________________________________ Jane since last Sunday.
7.2. Daniel will go to Britain (aby uczyć się) ________________________________ English.
7.3. This jumper is (za mały) ____________________________. Have you got a bigger one?
7.4. Is that (twojego brata) ________________________________________________ bike?

7.1. I have not seen
7.2. to study
7.3. too small
7.4. your brother's
7.5. it's hot

ZADANIE 8
Obejrzałeś(-aś) wystawę fotograficzną. W e-mailu do kolegi z USA:

  • wyjaśnij, dlaczego wybrałeś(-aś) się na tę wystawę
  • opisz zdjęcie, które najbardziej Ci się podobało
  • napisz o Twoich planach związanych z fotografowaniem.

Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.


*Egzamingimnazjalny 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Pogoda na weekend majowy 2014: Będzie ciepło, ale nie upalnie MAJÓWKA 2014
*Eurowybory 2014: Sprawdź, kogo naprawdę popierasz [TEST WYBORCZY]
*Sprawdź, czy znasz geografię woj. śląskiego [QUIZ DZ]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!