Panie kelner, co to jest?! Co podlega reklamacji w...

    Panie kelner, co to jest?! Co podlega reklamacji w restauracji [NASZE SPRAWY]

    Jadwiga Jenczelewska

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Przyjęcie komunijne powinno mieć nie tylko piękną, uroczystą oprawę. Musi być tak zrealizowane przez lokal gastronomiczny, aby zamawiający je klient
    1/2
    przejdź do galerii

    Przyjęcie komunijne powinno mieć nie tylko piękną, uroczystą oprawę. Musi być tak zrealizowane przez lokal gastronomiczny, aby zamawiający je klient nie musiał kwestionować jakości dań i napojów
    ©123rf

    Zamówienie w restauracji powinno być wykonane precyzyjnie. Reklamacji podlega m.in. temperatura dań i sposób ich podania
    Dwa lata temu moja starsza córka przystępowała do Pierwszej Komunii Świętej. Przyjęcie w lokalu zamówionym dwa lata wcześniej okazało się kompletnym nieporozumieniem - mówi pani Joanna K. z Chorzowa.

    I dodaje. - Podany rosół był zimny, a niektóre porcje tak małe, że nadawały się tylko dla dzieci. Rumieniłam się ze wstydu przed gośćmi i nie wiedziałam, jak mam zakwestionować tak wykonaną usługę. Wszystko, co zamawiałam, podano, ale goście nie byli zadowoleni z przyjęcia.

    Teraz sakrament przyjmie młodsza córka pani Joanny. - Napiszcie, jak trzeba reklamować usługi gastronomiczne. Chcę wiedzieć, jak mam rozmawiać z personelem w razie podobnej wpadki - prosi Czytelniczka.

    - Nawet najlepiej zaplanowane przyjęcie komunijne, weselne czy choćby tylko uroczysty wieczór we dwoje mogą nas rozczarować w zderzeniu z rzeczywistością - mówi Iwona Zapart, prezes katowickiego oddziału Federacji Konsumentów. - Poplamiony obrus na stole lub symboliczny włos w zupie mogą nam odebrać apetyt. Ale to jeszcze nie dramat. Gorzej, gdy przyjęcie przypłacimy zatruciem pokarmowym. Toteż bez względu na to, gdzie chcemy zjeść posiłek - w wytwornej restauracji, zajeździe, karczmie, w smażalni ryb lub w przydrożnym barze - mamy prawo oczekiwać, że podane danie będzie świeże, zgodne z zamówieniem, a rachunek niewygórowany. Nawet w tej kwestii przepisy ograniczają samowolę restauratorów - dodaje.

    Jeżeli zamówione danie w restauracji jest np. nieświeże, klient ma prawo odstąpić od umowy, a gdy należność została uiszczona wcześniej, klient powinien żądać zwrotu pieniędzy. Ale jak się zachować, gdy nasze pretensje są ignorowane? Należy złożyć reklamację na piśmie. Można taki dokument sporządzić na miejscu.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama