Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Most w Mszanie: Trwają ostatnie próby obciążeniowe na autostradzie A1 [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Biernat
Próby obciążeniowe na moście w Mszanie na autostradzie A1
Próby obciążeniowe na moście w Mszanie na autostradzie A1 Arek Biernat
Most na A1 w Mszanie przechodzi próby obciążeniowe. To już kolejny test, jaki przechodzi słynny obiekt. Według nieoficjalnych informacji obiekt ma być przejezdny jeszcze pod koniec maja. ZOBACZ ZDJĘCIA Z PRÓB OBCIĄŻENIOWYCH

Most na A1 w Mszanie przechodzi próby obciążeniowe

Próby obciążeniowe trwają od rana. Do ich wykonania wykorzystano 60 ciężarówek (po 40 ton każda). Jak wygląda taka próba? Określona liczba cieżarówek o masie 40 ton jeździ po wiadukcie, a specjaliści przy użyciu odpowiednich urządzeń sorawdzają, jak zachowuje się cała konstrukcja. W kulminacyjnym momencie na most wjeżdżają nawet wszystkie samochody.

Nawet jeśli obiekt przejdzie je pomyślnie, to nie oznacza, że automatycznie zostanie oddany do ruchu.

- Na obiekcie i wokół niego trwają prace wykończeniowe. Brakuje jeszcze między innymi oznakowania. Dodatkowo musimy liczyć się z procedurami po zakończeniu wszystkich prac - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

GDDKiA zapowiada, że niezwłowcznie po zakończeniu robót złoży do nadzoru budowlanego wniosek o pozwolenie na użytkowanie odcinka A1 - od Świerklan do węzła Mszana. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, być może obiekt uda się otworzyć jeszcze pod koniec maja. Takich informacji póki co nie potwierdza GDDKiA. - Termin oddania do użytku odcinka to czerwiec - ucina Marek Prusak.
To już kolejne próby na moście. Podobne odbyły się w marcu i wypadły pomyślnie. W ten sposób zakończono realizację programu naprawczego.

Przypomnijmy, że odcinek A1 Świerklany-Gorzyczki miał być gotowy już w 2010 roku. Roboty na odcinku rozpoczęły się już 2007 roku. Prowadziła je Alpine Bau. Zgodnie z planem, odcinek miał być gotowy w sierpniu 2010 r., ale... w grudniu 2009 r. GDDKiA wypowiedziała kontrakt wykonawcy, podając jako powód niskie zaawansowanie prac. Jednak ogłoszony przetarg na dokończenie inwestycji ponownie wygrała Alpine Bau. Roboty miały się zakończyć w marcu 2012 r. W maju 2013 r. Alpine Bau wycofała się z realizacji kontraktu tłumacząc, że obiektu nie da się bezpiecznie wybudować.

Do otwarcia autostrady odcinek pomiędzy Świerklanami (zjazd z A1) i węzłem w Mszanie kierowcy samochodów o masie do 3,5 tony pokonują specjalnym, 10-kilometrowym objazdem. Prowadzi przez DW 932 w Świerklanach, DW 930 i DW 933 do Mszany.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!