W minioną niedzielę zamknięto dostęp do budynku dworca od strony północnej (tymczasowy dworzec działa z drugiej strony), a także wejście na przyległą estakadę. Ogrodzono też teren w pobliżu głównej handlowej ulicy miasta - 3 Maja. Wyłączono z ruchu dworzec autobusowy, znajdujący się na placu Szewczyka.
W środę rozpoczęły się prace rozbiórkowe pierwszej części estakady wraz z przyległymi schodami. W najbliższych dniach ruch drogowy w okolicy placu Szewczyka odbywać się będzie w dwóch kierunkach wzdłuż budynku dworca.
Służby drogowe i ekipa odpowiedzialna za prace rozbiórkowe apelują o niezatrzymywanie pojazdów na placu Szewczyka. Zapewniają, że układ komunikacji w centrum Katowic zaplanowano tak, by utrudnienia w ruchu drogowym były jak najmniej kłopotliwe dla kierowców.
- Ulice będą wyłączane krok po kroku, a poszczególne skrzyżowania będą poszerzane i modernizowane. Prace rozbiórkowe zakończą się pod koniec stycznia 2011 r. Następnie na teren budowy wejdzie generalny wykonawca, firma Strabag - poinformował w środę dyrektor ds. inwestycji firmy Neinver (inwestora projektu), Rafał Elżanowski.
W ramach obecnego etapu prac zdemontowany zostanie również słynny dworcowy neon z napisem "Katowice". Zostanie wyremontowany, a następnie wróci na teren nowego dworca.
W mieście trwa akcja informacyjna "Katowice Uwaga Przemiany!". Oprócz informacji w mediach i internecie, w centrum miasta można spotkać "informatorów", którzy rozdają ulotki zawierające mapy i wskazują kierunki przejścia. Mimo to mieszkańcy narzekają na utrudnienia. W porannym i popołudniowym szczycie w okolicach placów Wolności i Andrzeja, gdzie przeniesiono końcowe przystanki z dotychczasowego dworca autobusowego na placu Szewczyka, tworzą się korki.
W związku z rozpoczętymi w centrum miasta pracami zmieniły się trasy ok. 40 linii autobusowych. Większość autobusów, które dotąd przecinały tory kolejowe, by dojechać do dworca, teraz kończy i zaczyna bieg przed torami. Ułatwieniem dla mieszkańców, jeżdżących po centrum i udających się w stronę dużego osiedla Paderewskiego mają być przekraczające tory nowe linie autobusowe 900 i 910.
Ponadto do ścisłego centrum miasta, m.in. na rynek, wpuszczono taksówki oraz ustawiono dla nich nowe postoje - w miejsce dworcowych. Zwiększyła się też częstotliwość kursowania niektórych linii tramwajowych.
Samorząd Katowic, kolej wraz z komercyjnym inwestorem przebudowy dworca oraz regionalny organizator komunikacji od kilku miesięcy informują o utrudnieniach m.in. na stronach internetowych www.dworzec-katowice.info, www.uwagaprzemiany.katowice.eu oraz www.kzkgop.com.pl. PAP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?